کد خبر: ۵۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - 06 December 2015
ورود خانم‌های خانه‌دار به عنوان قشر بزرگی از جامعه به بازار کارآفرینی یک اتفاق مطلوب است که در صورت تحقق آن می‌توان انتظار یک خانواده کارآفرین را در آینده داشت.
یک مدرس کارآفرینی گفت: ورود خانم‌های خانه‌دار به عنوان قشر بزرگی از جامعه به بازار کارآفرینی یک اتفاق مطلوب است که در صورت تحقق آن می‌توان انتظار یک خانواده کارآفرین را در آینده داشت.

علی فریدونی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در قزوین، اظهار کرد: با استفاده از رسانه‌های موجود در جامعه می‌توان بستر ورود زنان خانه‌دار به بازار کسب و کار را برای داشتن جامعه‌ای پویا فراهم کرد.

وی اضافه کرد: باید به زنان خانه‌دار آموزش داد که چطور در منزل می‌تواند کسب و کار خانگی ایجاد کند و این مطلب را به مرور زمان به فرزندان خود آموزش دهند.

فریدونی با بیان اینکه استان قزوین در بحث کارآفرین با آمار کشوری تغییر چندانی ندارد، ادامه داد: قزوین زمینه‌های صنعتی و کشاورزی بسیار مطلوبی دارد و اگر بتوان فرهنگ کارآفرینی را با توجه به بستر و زیر ساخت‌های که دراستان وجود دارد در استان پیاده کرد، قطعا کارآفرینی در قزوین موفق‌تر از استان‌های دیگر خواهد بود.

این استاد کارآفرینی با بیان اینکه برای هیچ مجموعه کلی نمی‌توان یک راهکاری را نوشت تصریح کرد: باید در مرحله نخست فرهنگ‌سازی در خصوص کارآفرینی در استان انجام شود و در ادامه گروه‌های تشکیل شود که بتوانند صنایع مختلف استان را تحت بررسی قرار دهند و به دنبال زمینه‌های برای خلاقیت در آن‌ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه عمده مشکل در بحث کار آفرینی و حوزه کسب و کار نهادینه شدن فرهنگ غلط ایجاد شغل است، افزود: در جامعه ما از یک صنعتگر فقط انتظار ایجاد شغل وجود دارد و تولید اشتغال برای تعدادی افراد به عنوان ملاک اصلی کارآفرین برتر محسوب می‌شود در حالی که ایده‌پردازی، خلاقیت و نوآوری و به کارگیری و تجاری کردن این ایده‌ها با بهر‌گیری از ساده‌ترین روش‌ها در کنار کسب درآمد از شاخصه‌های مهم یک کارآفرین است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: باید در شاخصه‌های انتخاب کارآفرین اثراتی که یک کارآفرین در جامعه می‌گذارد بررسی شود که یکی از آن ایجاد اشتغال است در صورتی که می‌توان از اینکه مقدار و چگونی گردش مالی، رفع تورم و مقدار تاثیرگذاری آن در توزیع ثروت برای کارآفرین نمونه استفاده کرد.

فریدونی ادامه داد: مبنای اقتصاد مقاومتی این مطلب است که ما بتوانیم به یک توسعه اقتصادی با محوریت داخل کشور دست پیدا کنیم و به طور ویژه از صرف هزینه برای وارد کردن محصولات خارجی به کشور پرهیز کنیم و با استفاده از دانش بومی کشور پاسخ ‌گوی نیازهای کشور باشیم که این مطلب در جهت کارآفرینی است، یعنی بهره گرفتن از منابع در جهت توسعه اقتصاد در جامعه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: