کد خبر: ۵۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - 03 December 2015
مقامات وزارت دفاع روسيه با انتشار تصاوير ماهواره اي مناطق مرزي سوريه و ترکيه، تجارت نفتي روسيه و ترکيه را ثابت کردند.
 مقامات وزارت دفاع روسيه با انتشار تصاوير ماهواره اي مناطق مرزي سوريه و ترکيه، تجارت نفتي روسيه و ترکيه را ثابت کردند.

به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، وزارت دفاع روسيه روز چهارشنبه با انتشار تصاوير ماهواره اي که در آن صدها تانکر از سوريه وارد ترکيه مي شوند، همکاري هاي نفتي ترکيه و داعش را اثبات کرد.

مقامات وزارت دفاع روسيه در جلسه روز گذشته خود با انتشار تصاوير ماهواره اي اظهارنظرهاي پيشين خود را اثبات کردند. رئيس جمهور روسيه پيش از اين گفته بود که ترکيه براي حفاظت از مسيرهاي تجارت و معامله نفت با داعش جنگنده روسي را هدف قرار داده بود. اردوغان بعد از سخنان پوتين گفت: اکر اين ادعا درست باشد من از سمت خود کناره گيري خواهم کرد. 

در اين تصاوير صدها تانکر سوخت با عبور از مرز سوريه وارد ترکيه مي شوند. آناتولي آنتونوف، معاون وزير دفاع، در اين جلسه گفت: بر اساس اسناد ما، اردوغان و خانواده او بزرگ ترين دزد منابع طبيعي عراق و سوريه هستند.

در جدي ترين جنگ لفظي روسيه با يک عضو ناتو در نيم قرن اخير، مسکو و آنکارا بعد از انهدام جنگنده روسي توسط ترکيه در خاک سوريه، چند هفته پر تنش را تجربه کرده اند. با اين حال روز گذشته لاوروف، وزير امور حارجه روسيه، از آمادگي خود براي ديدار با مقامات ترکيه خبر داد. ترکيه پيش از اين اعلام کرده بود که براي اين اقدام خود عذرخواهي نخواهد کرد و همين امر به تشديد تنش ها افزوده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: