کد خبر: ۵۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - 29 November 2015
بيمه در کشور، در مدتي که توسط غربي ها تحريم شده بود ، اقدامات شايسته اي را انجام داده و توانسته از اين مرحله گذر عبور کند.
 بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه؛ بيمه در کشور، در مدتي که توسط غربي ها تحريم شده بود ، اقدامات شايسته اي را انجام داده و توانسته از اين مرحله گذر عبور کند.

 دکترکاردگر نايب رئيس هيات مديره و مدير عامل بيمه آسيا در گفت و گو با راديو گفت و گو در خصوص فرصت هاي پيش روي کشور در پسا تحريم براي توسعه بيمه گفت: انباشت ريسک در کشور مي تواند خطراتي را داشته باشد و در اين ايام اتفاق خاصي نيفتاده تا صنعت بيمه را دچار چالش کند. در دو سه دهه گذشته تراز ما منفي و واگذاري ريسک به خارج از کشور بيشتر بوده و نتوانسته ايم پذيرش ريسکي در داخل داشته باشيم و اين به عدم رتبه بندي(ريتينگ) شرکت هاي بيمه بر مي گردد.

نايب رئيس هيات مديره بيمه آسيا در ادامه افزود: اگر تحريم ها حذف شود و قرار باشد ريسک هايي که در دوره تحريم خودمان پوشش داديم و شرکت هاي بيمه اتکايي خارجي سراغ همان کارهايي که قبلا دستشان بوده و ما مديريت کرديم،بروند اين مي تواند به ضرر صنعت بيمه تمام شود.

مدير عامل بيمه آسيا به جذب شرکت هاي رتبه بندي (ريتينگ) بين المللي به منظور ارز آوري به داخل کشور اشاره کرد و بيان داشت: با افزايش توانگري مالي شرکت هاي بيمه داخلي بايد بتوانيم بخشي از ريسک ها را در داخل نگه داري کنيم و مانع خروج ارز از کشور شويم .

وي بيان داشت:در اين فاصله مي توانيم با شرکت هاي رتبه بندي (ريتينگ) بين المللي و در خصوص رتبه بندي کردن (ريت کردن) شرکت هاي بيمه اي، توانايي پذيرش ريسک در بازار بين المللي را بدست آوريم تا ارز آوري را براي کشور به همراه داشته باشد.

دکتر کاردگر ورود دانش بيمه اي را يکي از فرصت هاي مهم در پساتحريم براي کشور برشمرد و اظهار داشت: در اين زمان دانش بيمه اي مي تواند از خارج به داخل کشور وارد شود و از طرفي ما بايد جذابيت هاي کار را در اقتصاد کشور نشان دهيم تا بيمه گران خارجي، ميل به فعاليت بيمه اي را در کشور داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: