کد خبر: ۵۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - 28 November 2015
همايش سراسري معاونين و مديران کل بانک مهر اقتصاد با حضور مدير عامل بنياد تعاون سازمان بسيج مستضعفين به مدت سه روز در مشهد مقدس برگزار شد.
همايش سراسري معاونين و مديران کل بانک مهر اقتصاد با حضور مدير عامل بنياد تعاون سازمان بسيج مستضعفين به مدت سه روز در مشهد مقدس برگزار شد. 

 در اين همايش سه روزه که پيرامون برنامه ها، استراتژي ها و راهبردهاي بانک بحث و تبادل نظر شد دکتر نوشادي، مدير عامل بنياد تعاون بسيج، با بيان اينکه خدمت به اقشار ضعيف جامعه جزء ارزش هاي بانک مهر اقتصاد است، اظهار کرد: اين بانک با 18 هزار سهامدار، 9 ميليون مشتري، 900 دستگاه خودپرداز و 800 شعبه در 334 نقطه کشور مشغول خدمت رساني به هموطنان عزيز است. 

وي بانک مهر اقتصاد را يک بنگاه اقتصادي ارزشي و کارکنان آن را تلاش گر، متعهد و متخصص عنوان کرد و ابراز داشت: خدمت به اقشار ضعيف جامعه، التزام به پياده سازي بانکداري اسلامي، ارائه خدمات در مناطق محروم کشور، کمک به تحقق اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد داخلي جزء اصول و ارزش هاي بانک است که همواره بايد در کانون توجه باشند. 

نوشادي بزرگ ترين افتخار بانک مهر اقتصاد را انتساب به نهاد مقدس بسيج دانست و تصريح کرد: امروز هر موفقيتي که حاصل مي شود در سايه جانفشاني هاي شهداست و فلسفه وجودي اين بانک که وابسته به نهادهاي ارزشي نظام است ارائه الگويي جامع و کامل از بانکداري اسلامي در عرصه پولي و مالي کشور است، لذا تکاليف بسيار سنگيني بر عهده مديران و مسوولين آن قرار دارد. 

مدير عامل بنياد تعاون بسيج در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شرايط حاکم در منطقه و تاثيرات آن گفت: امروز کشور در شرايط حساس و گذر از يک پيچ تاريخي قرار گرفته و دشمن مترصد استفاده از هر فرصتي براي ضربه زدن به نظام است بنا بر اين بايد با احساس تکليف، حفظ و تقويت روحيه ايثار و از خودگذشتگي دسيسه ها را نقش برآب کنيم و با قدرت در راه آرمان هاي خود گام برداريم، ان شاء الله نصرت الهي در اين مسير همچون 37 سال گذشته ياري گر ما خواهد بود. 

دکتر ايماني: منابع انساني يکي از سرمايه هاي ارزشمند بانک مهر اقتصاد است 
سيد ضياء ايماني، مدير عامل بانک، نيز در اين همايش گفت: مسائل و مشکلات اقتصادي، شرايط خاصي را در کشور بوجود آورده که اگر همه مسوولين ذيربط فرامين رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهند مي توان از اين موقعيت دشوار به سلامت عبور کرد. 

وي گفت: در حال حاضر فرصت هاي ويژه اي پيش روي بانک مهر اقتصاد قرار دارد که بايد با برنامه ريزي صحيح استفاده بهينه اي از آن ها داشته باشيم.

مدير عامل بانک مهر اقتصاد در خصوص سودآوري بانک اظهار داشت؛ حتما بايد برنامه و راه حلي را پيش بگيريم تا ان شاء الله در پايان سال صورت هاي مالي بانک خواسته هاي تمامي ذي نفعان را تامين نمايد. 
ايماني در ادامه تصريح کرد: اخذ مجوز نهايي بانک مهر اقتصاد در حال قطعي شدن است که به لطف خداوند و مساعدت بانک مرکزي، اين اتفاق به زودي رخ خواهد داد.

مدير عامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به رعايت تمامي الزامات بانک مرکزي پس از اخذ مجوز نهايي، ابراز کرد: سپرده قانوني از جمله الزامات بانک مرکزي است و ما از سال 1392 تا کنون 2 هزار ميليارد تومان در بانک مرکزي سپرده داريم که در صورت کسب مجوز نهايي، بابت سپرده قانوني يک درصد سود پرداخت مي شود.

ايماني با اشاره به مشکلات شبکه بانکي کشور افزود: در مقوله سودآوري، شبکه بانکي با معضل بزرگي روبروست و حتي بانک هايي که بخش زيادي از منابع ارزان قيمت و کم هزينه را در اختيار دارند با مشکلاتي مواجهند، بنا بر اين در بانک مهر اقتصاد هم بايد براي افزايش بهره وري از قابليت هاي موجود استفاده بهينه کنيم. 

ايماني منابع انساني را يکي از سرمايه هاي ارزشمند بانک مهر اقتصاد دانست و تصريح کرد: پس از 30 سال کار در شبکه بانکي کشور مي توان گفت چنين نيروي انساني پرتلاش، ارزشي و متعهد در نظام بانکي کشور کم نظير است. 

مدير عامل بانک مهر اقتصاد در پايان با اشاره به تغييرات به وجود آمده در ساختار بانک اين تغييرات را جزئي از الزامات بانک مرکزي در فرايند تبديل هويت حقوقي مجموعه مهر عنوان کرد و از تلاش و همراهي تمامي همکاران در سراسر کشور تشکر و قدرداني کرد. 

دکتر ابراهيمي، عضو هيأت مديره بانک، از ديگر سخنرانان اين مراسم، با تاکيد بر نظارت مستمر و رصد دقيق شرايط حاکم بر عرصه پولي و مالي کشور، گفت: در مسير گذار از موسسه مالي به بانک، محدوديت هاي بسياري وجود دارد از اين رو بايد با دقت و پشتکار بيشتري در مسير تعالي و توسعه گام برداريم. 

ابراهيمي بانک مرکزي را مرجع نظارتي پولي و مالي کشور عنوان کرد و ابراز داشت: بايد ضمن رعايت تمامي قوانين و مقررات بانک مرکزي، در صدد حفظ حقوق و منافع سهامداران و سپرده گذاران باشيم. 

وي با تاکيد بر شناخت محيط پيراموني و تحليل شرايط رقابتي بازار خاطرنشان کرد: مديريت سپرده ها و تسهيلات مقوله بسيار مهمي در صنعت بانکداري است چرا که موضوع سوآوري و بهره وري بانک را تضمين مي کند بنا بر اين بايد با طراحي محصولات جديد و ارائه خدمات متمايز، مزيت رقابتي ايجاد کنيم و بهره وري بانک را افزايش دهيم. 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمين رضا شيخي، مسوول حوزه نمايندگي ولي فقيه در بانک، توجيه سياسي کارکنان را از ضروريات امروز جامعه عنوان کرد و گفت: بايد با طلاع رساني دقيق و آگاهي بخش مستمر بينش و درک سياسي همکاران را بالا ببريم چرا که با افزايش بصيرت و بينش سياسي اجتماعي مي توان شاهد حضور انسان هاي قوي، انقلابي، متدين و متخصص در مراکز تصميم ساز کشور بود. 

حجت الاسلام شيخي با اشاره به برنامه هاي حوزه نمايندگي در موضوع اخلاقي کارکنان، افزود: همه ما بايد با دعوت از علما و اساتيد حوزه هاي علميه، توجه ويژه اي براي ارتقاي روحيه معنوي همکاران داشته باشيم و ضمن نيازسنجي برنامه هاي متنوع و کاربردي را براي کارکنان و خانواده هاي آنان در دستور کار قرار دهيم.

مسوول حوزه نمايندگي ولي فقيه در بانک مهر اقتصاد با اشاره به حضور 32 مشاور فرهنگي در سطح استان ها خاطرنشان کرد: اميدواريم مديران کل استان ها اين حوزه را در اجراي برنامه هاي فرهنگي مانند همايش خانوادگي عترت و طرح هاي بصيرت افزايي بيش از پيش ياري کنند. 

گفتني است علي احمد مرادي، رئيس اداره کل حراست، در اين نشست با تبيين اهميت مباحث حراستي بر نقش آن در سلامت سازمان تاکيد کرد، جواد حاجي مزداراني معاون امور مناطق هم به ارائه مطالبي در خصوص برنامه هاي ادارات امور شعب استان ها، ارتقاء عملکرد و سود دهي آن ها پرداخت، جعفر صفايي مزيد معاون طرح و توسعه ساختار جديد بانک، برنامه ها و راهکارهاي مورد نظر براي توسعه سهم بازار را تشريح نمود، ايرج نيک اختر معاون اعتبارات و امور بين الملل نيز پيرامون طرح هاي اقتصادي، تسهيلات و سپرده هاي ارزان قيمت نکاتي را يادآور شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: