کد خبر: ۵۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - 10 November 2015
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال ارایه این طرح در یکشنبه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: طبق قانون درکمیسیون امنیت ملی موظف به نظارت بر اجرای برجام هستیم و امیدواریم با نهایی شدن این طرح بتوانیم هر چه سریع تر موضوع نظارت بر دستگاههایی که در ارتباط با برجام وظایفی را دارند شروع کنیم.
منصورحقیقت‌پور درگفتگو باخبرنگارخبرگزاری خانه‌ملت،گفت:طرح اولیه برای اعمال نظارت قانونی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر اجرای برجام که در کمیسیون امنبت ملی تهیه شده است در اختیار اعضای کمیسیون قرار گرفته تا آن را مطالعه کنند و نظرات اصلاحی خود را در این رابطه اعلام کنند. 

نماینده مردم اردبیل درمجلس با اشاره به احتمال ارایه این طرح در یکشنبه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: طبق قانون درکمیسیون امنیت ملی موظف به نظارت بر اجرای برجام هستیم و امیدواریم با نهایی شدن این طرح بتوانیم هرچه سریع تر موضوع نظارت بر دستگاههایی که در ارتباط با برجام وظایفی را دارند شروع کنیم.

حقیقت‌پور تصریح کرد:هر 3 ماه وزیرامور خارجه موظف است گزارش ارایه دهد و ما این گزارش ها را جمع بندی کرده تا بتوانیم هر 6 ماه به صحن مجلس ارایه دهیم؛همچنین بنا شده است هر6 ماه نیز گزارش‌هایی را از دستگاه های مختلف دریافت و آن را برای تصمیم گیری به صحن علنی مجلس ارایه دهیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:درهمین راستا از دستگاه‌های ذیربط در برجام از جمله وزارت دفاع و اقتصاد، بانک مرکزی،کشتیرانی و هواپیمایی، به نوبت گزارش هایی را به صورت ماهانه درمورد اجرای برجام،تحریم ها و نظارت ها درخواست خواهیم کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: