کد خبر: ۵۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - 02 November 2015
رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی با اشاره به اینکه تصور ما بر این است که مخالفین تجمیع نیز همانند موافقان آن حسن نیت دارند، اذعان کرد: شاید این افراد به دلیل بی‌اطلاعی با این موضوع مخالفت می‌کنند اما انجام نشدن این امر منجر به آسیب به حوزه سلامت و مردم می‌شود.
 وزیراسبق بهداشت با تاکید بر ارائه خدمات بهتر به بیماران صعب‌العلاج پس از تجمیع بیمه‌ها گفت:مبلغی که تحت عنوان بیمه درمان از مردم دریافت می‌شود،صرف سلامت آنها نمی‌شود.هم‌اکنون بیمارستان‌ها در سراسر کشور به دلیل بدحسابی بیمه‌ها با بحران مواجه شدند.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، رضا ملک زاده با بیان اینکه در مورد تجمیع بیمه‌ها در سال‌های گذشته واقع بینی وجود نداشته است، اظهار داشت: تجمیع بیمه‌ها امری حیاتی است که در سراسر دنیا انجام شده و سابقه دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه بهترین بیمه‌ها در انگلستان و کانادا با تجمیع بیمه‌ها انجام شده است، عنوان کرد: این نوع بیمه با تجربه موفقیت آمیزی که داشته در هر نقطه ای از دنیا که انجام شده است، زیر نظر مجموعه ای که به امور بهداشتی و درمانی مرتبط است اداره می شود.

رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی با اشاره به اینکه تصور ما بر این است که مخالفین تجمیع نیز همانند موافقان آن حسن نیت دارند، اذعان کرد: شاید این افراد به دلیل بی‌اطلاعی با این موضوع مخالفت می‌کنند اما انجام نشدن این امر منجر به آسیب به حوزه سلامت و مردم می‌شود.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه برطرف کردن مشکل سلامت مردم وظیفه ای بر عهده دولت است، به "وبدا" گفت: این امر در قالب بیمه‌های موجود امکان‌پذیر است اما مستلزم این است که بیمه‌ها هزینه ای را که از مردم برای سلامت آنها دریافت می‌کنند، برای سلامت مردم هزینه کنند.

ملک زاده ادامه داد: این مایه تعجب است که مجموعه بیمارستان‌ها و پزشکان وزارت بهداشت مدت زمان هفت ماه است که مبلغی از بیمه دریافت نکردند، این تاخیر منجر به ایجاد این سوال می‌شود که هزینه مورد نظر صرف انجام چه اموری می‌شود؟

رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی با تاکید بر اینکه سلامت مردم نه موضوعی سیاسی بلکه امری اجتماعی و انسانی است، عنوان کرد: به همین دلیل باید بدون تردید در راستای تجمیع بیمه‌های درمان با تولیت وزارت بهداشت اقدام کرد. تاکید می‌کنم موارد مربوط به تامین اجتماعی و بازنشستگی امری بر عهده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود. همچنین مکانیسم‌های اقتصادی و حقوقی انجام این امر موجود است.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه افرادی که از ایجاد بحران با تجمیع بیمه‌ها سخن می‌گویند، افرادی غیر مطلع از فواید این طرح هستند، عنوان کرد: رسانه‌ها باید با اطلاع رسانی در این مورد مردم را آگاه کنند که با تجمیع بیمه‌ها هزینه درمانی که از آنها دریافت می‌شود و حق آنها است به آنها ارائه می‌شود.

ملک زاده تاکید کرد: با تجمیع بیمه‌ها می‌توان دفترچه‌های بیمه و مجموع نظام بیمه ای را اصلاح کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با مشقت و مشکلات فراوان طرح تحول نظام سلامت را آغاز کردیم، اذعان کرد: اما در حال حاضر بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور به دلیل بدحسابی بیمه‌ها با بحران مواجه شدند، این در حالی است که 90 درصد خدماتی که در حوزه درمان به مردم ارائه می‌شود از طریق این بیمارستان‌ها است و مبلغی که تحت عنوان بیمه درمان به سازمان تامین اجتماعی داده شده است، در این حوزه هزینه نمی‌شود.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تنها راه ارتقاء نظام خدمات درمان تجمیع بیمه‌ها است، اظهار کرد: در صورت تجمیع بیمه‌ها خدمات بیمه ای به شیوه ای معقول و نظام مند به تمام نیازمندان ارائه و همچنین خدمات ویژه به بیماران صعب العلاج که هزینه‌های درمان گران قیمت دارند، داده می‌شود.

ملک زاده با بیان اینکه با ادغام تمام صندوق‌های بیمه زیر نظر وزارت بهداشت می‌توان به برنامه ریزی مناسبی در برطرف کردن مشکلات درمانی مردم پرداخت، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین وظایف وزارت بهداشت این است که سلامت نیروی کار را در کشور تامین کند. تصور ما بر این است که با تجمیع بیمه‌های درمان می‌توان سلامت جامعه کارگری را بهتر تامین کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: