کد خبر: ۵۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 31 October 2015
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری نمایشگاه فناوری این دانشگاه و ارائه تسهیلات جدید به فناوران خبر داد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری نمایشگاه فناوری این دانشگاه و ارائه تسهیلات جدید به فناوران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مسعود یونسیان با بیان این خبر گفت: نخستین همایش  و نمایشگاه فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۸ و ۱۹ آبان ماه، در دانشگاه برگزار می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نحوه حمایت از فناوران گفت: امکان تأسیس شرکت دانش‌بنیان یکی از تسهیلات بزرگی است که در اختیار فناوران قرار می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه تاسیس شرکت دانش‌بنیان، منافاتی با قانون تمام‌وقتی اعضای هیات علمی ندارد افزود: طبق قانون، هیات علمی تمام‌وقت، قادر به تأسیس شرکت نیست و باید در قالب دانشگاه فعالیت کند اما برای رفع نگرانی اعضای هیات علمی که مایل به انجام فعالیت‌های نوآورانه هستند؛ تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در قانون دیده‌شده و هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد.

یونسیان درباره تسهیلات دانشگاه در قالب صندوق غیردولتی تجهیزات پزشکی گفت: علاوه بر وام‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه نیز تسهیلاتی را در اختیار فناوران قرار می‌دهد براین اساس به محققانی که پروپوزال برنامه کسب‌وکار و امکان‌سنجی مناسبی داشته باشند و بتوانند نمونه اولیه محصولی را که تهیه کردند به تولید برسانند وام‌های بدون بهره پرداخت می‌شود.

وی افزود: وزارت بهداشت بودجه‌ای را در اختیار دانشگاه قرار داده که کمیته فناوری با بررسی مستندات طرح‌های ارسال شده، در مورد تخصیص مبلغ آن به فناوران تصمیم‌گیری می‌کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران از ارائه تسهیلات جدید دانشگاه در این زمینه خبر داد و گفت: براساس مصوبه کمیته فناوری دانشگاه، امسال برای نخستین بار، به فناورانی که هنوز ایده خود را به نمونه اولیه تبدیل نکرده‌اند مبلغی به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: البته این مبلغ در اختیار محققی قرار می‌گیرد که بتواند در زنجیره فناوری، محصول اولیه را طبق برنامه کسب‌وکار به مرحله تولید برساند. در خصوص سازوکار تخصیص آن نیز در کمیته فناوری تصمیم‌گیری می‌شود.

یونسیان با اشاره به ضمانت اجرایی این ایده در دانشگاه گفت: طبق توافقی که با معاونت توسعه دانشگاه شده قرار است تفاهم‌نامه ای تحت عنوان تفاهم‌نامه فناوری تدوین شود و امیدواریم در سال‌های آینده بخصوص با جلب حمایت وزارت بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری میزان تسهیلات در حمایت از تولید نمونه اولیه محصول افزایش یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: