کد خبر: ۵۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 31 October 2015
استاندار لرستان گفت: سیلاب اخیر بالغ بر 200 میلیارد تومان خسارت در استان به همراه داشته است.
استاندار لرستان گفت: سیلاب اخیر بالغ بر 200 میلیارد تومان خسارت در استان به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا، مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور دکتر نوبخت برگزار شد، بیان کرد: سیل اخیر به دو هزار واحد مسکونی خسارات عمده‌ای وارد کرده است.

وی ادامه داد: حدود 600 کیلومتر از راه‌های استان نیز دچار خسارت شده و راه ارتباطی 65 روستا نیز قطع شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه برق 58 روستا قطع شده بود، اضافه کرد: طی ساعات اخیر 38 روستا برق‌شان قطع شده است و تا صبح یکشنبه برق و آب کلیه روستاهای خسارت دیده وصل خواهد شد.

بازوند خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری استان در این سیلاب را عددی بالغ بر 200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کوهدشت یکی از شهرهایی است که به شدت دچار معضل بیکاری است. در این شهر کمترین صنعت بزرگ دیده می‌شود و سد معشوره می‌تواند بخشی از مشکلات بیکاری و اقتصادی آن را برطرف کند.

وی گفت:‌ علیرغم ابلاغ قرارداد این سد در سال 94، بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است و این در حالی است که یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم این شهرستان است.

استاندار لرستان با بیان اینکه با این سد حداقل 15 هزار هکتار از زمین‌های منطقه آبیاری می‌شود و نقش زیادی در گره‌گشایی مشکلات خواهد داشت، از پیگیری‌های ویژه رییس‌جمهور، معاون اول، وزیر و سایر مدیران ارشد کشور برای رسیدگی به سیل‌زدگان لرستان قدردانی کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: