کد خبر: ۵۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 28 October 2015
ایر بنزین نیز در آمریکا تا هفته گذشته کاهش یافته است اما هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست.
بهای نفت پایه اروپا، برنت، در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان مهمترین مرجع قیمت گذاری حدود دو سوم نفت داد و ستد ‌شده در بازارهای بین‌المللی و مرجع و پایه ای برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده می شود، برای تحویل در ماه دسامبر با 39 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 47 دلار و 20 سنت رسید.

بر اساس این گزارش، اقدام سرمایه گذاران و کارگزاران بازار نفتی در خرید ارزان قیمت نفت در پی کاهش قیمت ها در معاملات روزهای کاری پیشین، به امید فروش آن با قیمتی بالاتر در آینده و در نتیجه سودبری بیشتر، در افزایش قیمت نفت در بازار جهانی تاثیر دارد.

هنگامی که بهای نفت در یک روز کاری به شدت کاهش پیدا می‌کند سرمایه گذاران نفتی برای سود بیشتر در آینده، به خرید احتکاری ارزان قیمت نفت به امید فروش آن باقیمتی بالاتر در آینده اقدام می‌کنند و همین امر با توجه به هجوم خریداران برای خرید نفت، باعث می‌شود تا خیلی سریع روند بازار تغییر کند و از کاهش به افزایش گرایش پیدا کند.

جاناتان سوداریا Jonathan Sudaria، کارشناس و تحلیلگر شرکت کارگزاری نفتی Capital Group ، نهادی که داده های پایه آماری، مدیریتی و تحلیل‌های لازم در خصوص مسائل نفتی و انرژی را نیز ارائه می‌کند، در این باره می‌گوید اکنون همه نگاه ها متوجه گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا ، نهاد وابسته به وزارت انرژی این کشور است که قرار است میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا تا هفته گذشته را اعلام کند.

مشخص بودن ذخایر راهبردی نفت خام در آمریکا، شاخص مهمی درباره تراز عرضه و تقاضا در آمریکا بزرگترین مصرف کننده در جهان است.

انجمن نفت خام آمریکا (API) که به عنوان نهادی کارشناسی همه مسائل مربوط به صنعت نفت و گاز طبیعی این کشور را در سطح ملی مورد بررسی قرار می‌دهد و در نتیجه آمار و ارقام ویژه خود را درباره میزان ذخیره سازی هفتگی نفت خام آمریکا یک روز قبل از وزارت انرژی آمریکا منتشر می‌کند، در گزارش این هفته خود پیش‌بینی کرده است که میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا حدود چهار میلیون بشکه دیگر افزایش داشته باشد.

اما بر اساس اعلام همین نهاد، میزان تولید نفت آمریکا بیشتر از حد پیش بینی ها کاهش یافته است.

اما کارشناسان و تحلیلگران شرکت کارگزاری نفتی«پی وی ام اویل فیوچرز» ( PVM Oil Futures)، می گویند تولید محصولات پالایشگاهی در آمریکا دو میلیون و 600 هزار بشکه کاهش یافته است و این در حالی است که پیش بینی ها حاکی از یک میلیون و 700 هزار بشکه کاهش بود. ذخایر بنزین نیز در آمریکا تا هفته گذشته کاهش یافته است اما هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست.

کارشناسانی که خبرگزاری مالی بلومبرگ نظر آنها را در این باره جویا شده است می گویند میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا سه میلیون و 750 هزار بشکه افزایش یافته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: