سیدعباس حسینی در جریان بازدید از مجتمع سعدی بیمه ایران با اشاره به اینکه بیمه ایران به دنبال خلق بیمه نامههای جدید، با کیفیت و ارتقای سطح خدمات شرکت به بیمهگذاران است، تصریح کرد: معتقدیم بیمهگذاران ایرانی لایق بهترین خدمات بیمهای بوده لذا ارائه خدمات با کیفیت بالا از جمله مهمترین راهبردهای آتی شرکت بیمه ایران است. برهمین اساس استراتژی ما در صدور بیمه نامهها، توجه جدی به بهینه کیفیت پرتفوی شرکت خواهد بود.
حسینی در خصوص ایجاد فهرست سیاه بدهکاران مالی شبکه بیمهای کشور نیز گفت: با ایجاد فهرست سیاه بدهکاران مالی شبکه بیمهای موافقیم و تمامی شرکتهای بیمهای باید متعهد به برخورد جدی با این پدیده باشند و بیمه مرکزی نیز به عنوان نهاد نظارتی از آن حمایت کند.
وی اضافه کرد: پیگیری وصول مطالبات و جلوگیری از انباشت بیشتر آن از دیگر برنامه های شرکت است که در نظر داریم با تقویت راهکارهای قانونی و اجرایی لازم و باز تعریف اختیارات شعب و کمیته پیگیری وصول مطالبات منابع مالی شرکت را تقویت کنیم.
وی تأکید کرد: بیمه ایران به هیچ وجه به دنبال رقابت با شرکت های بیمه خصوصی نیست بلکه اعتقاد دارد با همکاری و هم دلی تمامی شرکتهای بیمهای و بازنگری صنعت بیمه کشور باید به دنبال توسعه فرهنگ بیمه در کشور و گسترش فضای آرامش برای فعالان اقتصادی وآحاد جامعه باشیم.
به اعتقاد وی دستگاههای اجرایی از جمله بانکها و برخی شرکتها و سازمانهای بزرگ اقتصادی کشور با تأسیس شرکتهای بیمهای، درآمد و هزینه های خود را به صورت درون سازمانی پوشش میدهند که این موضوع نتوانسته است به گسترش و توسعه صنعت بیمه متناسب با افزایش حجم فعالیتهای اقتصادی کشور رشد یابد.
حسینی با بیان اینکه ما بدنبال بهبود پرتفوی بیمه ایران هستیم، تصریح کرد: برای دستیابی به این مهم باید انعطافپذیری، سرعت در تصمیمگیری و واکنشهای بازار را روزانه پیگیری و به واکنشهای بازار و سایر صنایع را مورد توجه ویژه قرار دهیم.