کد خبر: ۵۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 21 October 2015
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نقش مراکز رشد در صنعت، اقتصاد، تجارت و اقتصاد مقاومتی باید دیده شود تا بتوان از ظرفیت های این بخش در راه رسیدن به اهداف ملی استفاده کرد.
حمیدرضا مومنی در نشست بررسی مشکلات مرکز بین المللی رشد قشم بیان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی باید دیده شود و ایجاد شرکت های دانش بنیان، گامی در نیل به این اهداف است.

وی با تاکید بر استفاده از دانش روز در جهت توسعه یافتگی ، افزود: بسیاری از کشورها با تکیه بر دانش و ایجاد اینگونه شرکت ها توانسته اند از کشوری جهان سومی، خود را در زمره کشورهای توسعه یافته قرار دهند.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با بیان لزوم حفظ استقلال این مراکز، اضافه کرد: اتکا به بودجه های دستگاه های دیگر، مراکز رشد را از اهداف خود دور می کند و این مراکز  باید با درآمدزایی و تقویت خود، در آستانه تحول اقتصادی، خود را با محیط رقابتی بیرون سازگار کنند.

وی از تامین درآمدهای جاری سازمان منطقه آزاد قشم از بخش های دیگر بجای فروش زمین به عنوان نقطه آغاز تحول درآمد پایدار نام برد و افزود: این نمونه می تواند در بسیاری از بخش ها تسری یابد تا بتوان وابستگی به بودجه های دولتی و سازمانی را در بخش های مختلف کم کرد.

هم اکنون 34 شرکت در مرکز بین المللی رشد قشم مشغول فعالیت هستند.

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: