کد خبر: ۵۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 21 October 2015
طلا در بازار جهانی با کاهش ارزش دلار و انتظار سرمایه گذاران برای روشن شدن زمان افزایش نرخهای بهره در آمریکا، صعود روز گذشته خود را حفظ کرد.
طلا در بازار جهانی با کاهش ارزش دلار و انتظار سرمایه گذاران برای روشن شدن زمان افزایش نرخهای بهره در آمریکا، صعود روز گذشته خود را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و 1174 دلار معامله شد. این فلز روز سه شنبه روند نزولی سه روز گذشته را متوقف و 0.5 درصد صعود کرد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.1 درصد کاهش، 1175 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه اندکی افزایش یافت اما تنها کمتر از نصف کاهش قیمت روز دوشنبه را جبران کرد. طلا روز دوشنبه بزرگترین کاهش یک روزه در دو هفته گذشته را تجربه کرد.

طلا در پی صعود یورو در برابر دلار افزایش یافت. آمار اقتصادی منطقه ای قوی و اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا که عنوان کردند تدابیر محرک مالی بیشتر قریب الوقوع نخواهند بود، ارز مشترک اروپایی را تقویت کرد.

دلار ضعیف‌تر معاملات طلا را که به این ارز انجام می‌شود، برای دارندگان ارزهای دیگر ارزانتر می‌کند و در عین حال جذابیت سرمایه گذاری طلا را افزایش می‌دهد. افت بازارهای سهام هم تا حدودی به تقاضای بالاتر برای طلا کمک کرد.

با وجود افزایش قیمت روز گذشته، طلا به دلیل ابهام درباره زمان افزایش نرخهای بهره در آمریکا، همچنان پایین 1190 دلار که هفته گذشته به آن صعود کرده بود، معامله می‌شود.

انتظار بازار نسبت به احتمال موکول شدن افزایش نرخها به سال آینده طی هفته‌های اخیر بالاتر رفته است با اینهمه بعضی از تحلیلگران احتمال تصویب این اقدام در نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا را منتفی نمی‌دانند.

سرمایه گذران آمار اقتصادی آمریکا و اظهارات مقامات بانک مرکزی این کشور را برای ارزیابی زمان افزایش نرخها دنبال می‌کنند.

به گفته تحلیلگران کومرس بانک، قیمت طلا تنها زمانی ثبات پیدا می‌کند که ابهام درباره زمان افزایش نرخهای بهره به پایان برسد و قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال 1150 دلار پیش بینی می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان در نشست انجمن بازار طلای لندن پیش بینی کردند قیمت هر اونس طلا تا اکتبر سال 2016 به 1159 دلار کاهش خواهد یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، به 15.77 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.2 درصد افزایش، 1018 دلار بود و هر اونس پالادیم با 0.6 درصد کاهش، 687 دلار معامله شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: