کد خبر: ۵۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 21 October 2015
زارا «Zara»یک برند فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک و زیورآلات است که کار خود را از شهرهای آرتیزو و گالیسیا در اسپانیا آغاز کرد.
 بانکداری ایرانی – سرویس برند؛   زارا «Zara»یک برند فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک و زیورآلات است که کار خود را از شهرهای آرتیزو و گالیسیا در اسپانیا آغاز کرد.

این شرکت در سال ۱۹۷۵ توسط روزالیا مرا گوینتیا و آمانسیو اورتگا تاسیس شده است. زارا گل سر سبد فروشگاه‌های گروه ایندیتکس است، کمپانی ایندیتکس یک مجموعه بزرگ نساجی و طراحی اسپانیایی و بزرگترین گروه مد جهان است که به غیر از زارا، مالک برندهای دیگری نیز مانند ماسیمو دوتی، پول اند بر، اویشو، اوترکه، استرادیواریوس و برشکا می باشد.

آمانسیو اورتگا، موسس زارا، اولین فروشگاه خود را در سال ۱۹۷۵ در یکی از خیابان‌های مرکز شهر لاکرونیا در گالیسیای اسپانیا افتتاح کرد. او برای شروع اقدام به تولید لباس‌های ارزان قیمت و مطابق مد کرد که بسیار محبوب بود. پس از موفقیت اولین فروشگاه، وی در سرتاسر اسپانیا شعبه‌های دیگری نیز افتتاح کرد.

لوگوی زارا نمونه موفقی است که هویت شرکت را در عین سادگی مشخص می کند. رنگ سیاه آن نشان دهنده سبک خاص، ظرافت و لوکس بودن آن است. خوانایی و سادگی از اصول طراحی لوگو است و یک طراحی لوگو موفق به سرعت بر مخاطب تاثیر می گذارد و چشم را به شدت به خود جلب می کند که لوگوی زارا نیز در این راه موفق بوده است.

معرفی برند «زارا»؛ کفش های زنانه

این شرکت ادعا می کند که برای تولید و توسعه و روانه بازار کردن یک محصول جدید، تنها به دو هفته زمان نیاز دارد.

زارا بالقوه یکی از نوآورانه ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی در جهان است. همچنین شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان شرکت زارا را به عنوان «داستان موفقیت اسپانیایی» توصیف می‌کند. این برند در حال حاضر در کل دنیا نزدیک به ۱۶۷۱ فروشگاه دارد.

از سال ۲۰۰۷ زارا هم برای زنان و هم برای مردان لباس تولید می‌کند که هر کدام از بخش‌های پوشاک زنانه و مردانه این برند تقسیم می‌شوند به پوشاک بالاتنه، پایین تنه، کیف، کلاه و کمر، زیورآلات، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس شب، لباس خواب، لباس بارداری، پوشاک کودکان و نوزادان و اجناس جانبی مانند دستکش، چتر، کیف پول، عطر و ادکلن و...


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: