کد خبر: ۵۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 14 October 2015
با این وجود نباید به ظرافت‌های تربیتی برای حضور بامعرفت کودکان در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان غافل شد.
تربیت دینی کودک از دوره جنینی و قبل از آن آغاز می‌شود، پس مراقب اعمال و افکارتان باشید. از اهمیت دوران نوزادی هم غافل نشوید و سعی کنید، مداحی‌ها، سخنرانی‌ها و نواهای عاشورایی بخشی از لالایی‌ها و موسیقی‌های تربیتی این دوران زندگی فرزندتان باشد.

متناسب با سن و سطح درک کودک و به زبان خودش برای او درباره فلسفه عاشورا و شخصیت‌های کربلا به‌ویژه کودکان و نوجوانان حاضر در آن حادثه بزرگ توضیح بدهید تا آنان همراه با رفتارهای احساسی که از دیگران می‌بینند، شناختی هم درباره این بزرگان داشته باشند.

برای این کار با مطالعه و بالا بردن اطلاعات خود، یک مرجع خوب برای سوالات فرزندانتان هم باشید.
برای بچه‌ها همیشه جمع‌های خانوادگی زیبا و دوست‌داشتنی هستند، پس با هم در مراسم عزاداری شرکت کنید. از خرید لباس مشکی، زنجیر و پیشانی‌بند هم برای کودکتان غافل نشوید. 

این توجه شما به ظاهر کودک هرچند کوچک باشد، نوعی شور و شعف و رغبت برای حضور در مراسم را در او ایجاد می‌کند.

ساعت‌های طولانی عزاداری می‌تواند باعث خستگی کودکان شود، دقت کنید ‌زمان حضور آنان طولانی نشود؛ چراکه نهایت دقت‌نظر و توجه کودکان به مقوله‌های محتوایی بیشتر از یک ربع ساعت نیست. قبل یا بعد از مراسم هم، حتما با هدیه‌ای، زیبایی کارشان را به آن‌ها نشان بدهید.

 نباید عزاداری‌های ما محدود به مراسم مساجد، هیئت‌ها و خیابان‌ها شود و در خانه هیچ رنگ و بویی از عزا دیده نشود. تا حد‌ممکن و به اندازه مصلحت به خانه هم رنگ و بوی عزای حسینی بدهید.

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: