کد خبر: ۵۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 08 October 2015
نعیم الکعود، رئیس این قبیله در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد قربانیان اعضای قبیله البونمر بودند که در منطقه الثرثار در شمال رمادی، مرکز استان الانبار اعدام شدند.
وی گفت افراد اعدام شده، پدران و برادران اعضای پلیس، ارتش و مبارزان قبایلی بودند که علیه داعش می جنگند.

وی تصریح کرد داعش این اشخاص را با شلیک گلوله اعدام کرد.
حاتم الکعود، عضو دیگری از این قبیله در تماس با خبرگزاری فرانسه تایید کرد تکفیری های داعش ده ها نفر از اعضای این قبیله را در منطقه الثرثار جمع کرد و با شلیک به سر آنها، آنها را اعدام کرد.
با وجود این، حاتم الکعود در موقعیتی نبود که تصریح کند داعش اجساد این افراد را به کجا منتقل کرده است.

وی گفت « من نمی دانم داعش با اجساد چه کار کرده است، احتمالا آنها را در محلی در نزدیکی محل اعدام دفن کرده است.
ماموریت سازمان ملل متحد در عراق نیز اعلام کرد خبر این اعدام دسته جمعی را تایید می کند.
ماموریت سازمان ملل در نامه ای الکترونیکی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد از زمانی که قبیله البونمر به  طور فعالانه به مخالفت با داعش برخاسته است، این نخستین حمله به این قبیله نیست.

توبیاس الوود، وزیر مشاور انگلیس در امور خارجی در بیانیه ای اعلام کرد به شدت از این موضوع نگران است و این خبر وی را تکان داده است.
وی همچنین افزود تکفیری ها به نام اسلام فجایعی مرتکب می شوند و یک بار دیگر سنی هایی را که از خود دفاع می کنند، اعدام کرده اند.

نیروهای امنیتی عراقی که ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا با اقدام به حملات هوایی علیه داعش از آنها پشتیبانی می کنند، روز یکشنبه عملیات وسیعی را در غرب رمادی آغاز کردند که موجب شد نیروهای عراقی اندکی بیشتر به مرکز استان الانبار نزدیک شوند. تکفیری ها در ماه مه الانبار را تصرف کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، به گفته تحلیلگران، قبایل سنی عراق در برابر داعش به شدت دچار تفرقه شده اند و داعش با در پیش گرفتن سیاست چماق و هویج یا آنها را جذب می کند یا وادار به فرمانبرداری می کند.     
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: