کد خبر: ۵۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 08 October 2015
مدیر نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای امسال فعالیت 189 واحد اقتصادی مطابق با ماده 11 مقررات سرمایه گذاری با هدف معافیت از پرداخت مالیات، بررسی شده است.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: امیر سلکی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: هدف ما نظارت بر ضوابط ، عملکرد و نحوه اعمال قوانین مناطق آزاد و سایر قوانین مرتبط با حوزه اصناف، صنعت و بازرگانی در منطقه آزاد قشم می باشد و طی شش ماه گذشته 44 شرکت موفق به کسب گواهی برخورداری از معافیت مالیاتی شده اند.

وی اعلام کرد: فعال سازی مدیریت نظارت برعملکرد فعالین اقتصادی منطقه آزاد قشم در حقیقت پایلوتی برای دیگر مناطق آزاد کشور با هدف حمایت از جامعه فعالین اقتصادی می باشد.

مدیر نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی منطقه آزاد قشم یادآور شد: از ابتدای تاسیس منطقه آزاد قشم تا کنون حدود هفت هزار شرکت در این منطقه به ثبت رسیده و شرایط احراز معافیت مالیاتی فعالین اقتصادی از سوی این مدیریت هم حداکثر ظرف مدت 72 ساعت انجام می شود.

به گفته وی، تمامی فعالین اقتصادی که مجوز فعالیت خود را از سازمان منطقه آزاد قشم دریافت کرده باشند و براساس ماده 11مشمول معافیت 20 ساله مالیاتی خواهند شد.

سلکی با اعلام اهمیت ارائه گزارش عملکرد شرکت های سرمایه گذار و تولید کننده به مدیریت نظارت برعملکرد فعالیت اقتصادی منطقه آزاد قشم، تاکید کرد: فعالین اقتصادی که از ارائه عملکرد خود به این مدیریت خودداری می کنند براساس مقررات منطقه آزاد قشم از حمایت های قانونی برخوردار نخواهند شد.

وی همچنین از شناسایی شرکت هایی که پس از ثبت فعالیت اقتصادی نداشته اند خبر داد و افزود: شرکت های غیرفعال ردیابی می شوند و درخواست شروع فعالیت به آنها ارائه می شود و در صورتیکه در مهلت قانونی فعالیت خود را آغاز نکنند مجوز آنها باطل خواهد شد.

سلکی مهمترین اهداف تشکیل این مدیریت را اعطای مجوز، نظارت بر عملکرد شرکت ها و پیگیری و حل مشکلات فعالین اقتصادی که عمدتا بر اثر تعارض قوانین ایجاد می شود؛ دانست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: