کد خبر: ۵۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 08 October 2015
طبق یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید سامانه‌ای را برای آگاهی مشتریان و بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت از نوع خدمات ارائه شده به مشتریان، هزینه آن و خسارات احتمالی راه‌اندازی کنند.
برخی ابهامات و روشن نبودن حقوق قانونی مشتریان در روند ارائه خدمات پس از فروش از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو باعث تضییع حقوق مصرف‌کنندگان می‌شود.

یکی از این موارد الزام نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به پرداخت خسارت خواب خودرو در شرایطی است که خودروی تحت گارانتی به دلیل نبود قطعه بیش از 48 ساعت در تعمیرگاه متوقف شود، با این حال در بسیاری از موارد به دلیل عدم آگاهی مشتریان این خسارت پرداخت نمی‌شود.

این موضوع در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته به‌گونه‌ای که خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به راه‌اندازی سامانه‌ای برای اعلام نوع خدمات، هزینه آن و خسارت‌های احتمالی شده‌اند.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
برچسب ها: خودروسازان ، خودرو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: