کد خبر: ۵۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - 06 October 2015
رفع موانع ساختاری و قانونی در تنظیم قوانین و مقررات حاکم بر صنعت بیمه، ایجاد انگیزه در سهام‌داران شرکت‌های بیمه و افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیمه از جمله عواملی است که می‌توان با به‌کارگیری آن‌ها،‌ مشکلات کنونی صنعت بیمه کشور را مرتفع کرد.
مدیرعامل بیمه البرز با بیان اینکه این بیمه پارسال را با رشد ۶۰ درصدی پشت سر گذاشت. گفت: رشد صنعت بیمه پارسال حدود ۳۰ درصد بود که حاکی از رشد دو برابری بیمه البرز نسبت به میانگین رشد صنعت بیمه کشور است.

 سیدرسول تاجدار در گردهمایی سراسری نمایندگان و کارگزاران همکار این شرکت گفت: رشد بیمه البرز در 6 ماهه اول امسال ۲۴ درصد و سه برابر میانگین رشد صنعت بیمه کشور بود که شایسته قدردانی است.

وی افزود: نسبت خسارت صنعت بیمه حدود هفت درصد بیشتر از بیمه البرز است که حکایت از انتخاب ریسک‌های خوب و بهینه دارد.

مدیرعامل بیمه البرز با اشاره به اینکه صنعت بیمه کشور بیش از آنچه که از تحریم‌ها متضرر شود از شرایط داخلی حاکم بر این صنعت رنج می‌برد، تاکید کرد: قطعا شرایط کنونی حاکم بر صنعت بیمه تداوم نخواهد یافت و آینده متعلق به شرکت‌هایی است که ارایه خدمات بهینه و رضایت بیمه گزاران،‌ دغدغه‌های اصلی آنها است.

به گفته مدیرعامل بیمه البرز، رفع موانع ساختاری و قانونی در تنظیم قوانین و مقررات حاکم بر صنعت بیمه، ایجاد انگیزه در سهام‌داران شرکت‌های بیمه و افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیمه از جمله عواملی است که می‌توان با به‌کارگیری آن‌ها،‌ مشکلات کنونی صنعت بیمه کشور را مرتفع کرد.

وی یکی از مشکلات اساسی صنعت بیمه را سرمایه ناکافی دانست و گفت: هفدهمین شرکت بیمه هندی،‌ دارای ۳۴ میلیارد دلار سرمایه است این در حالی است که کل سرمایه صنعت بیمه ایران به ۳۵ میلیارد دلار هم نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه پس از لغو تحریم با تقاضای ورود سرمایه‌گذاران خارجی همراه خواهد شد، گفت: ورود سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بیمه خارجی به عنوان سرمایه‌گذار در صنعت بیمه با شرایط کنونی حاکم بر این صنعت امکان‌پذیر نخواهد بود و مستلزم بازنگری اساسی در قوانین و مقررات حاکم بر صنعت بیمه و سایر قوانین و مقررات مرتبط از جمله بحث مالیات و نحوه خروج اصل سرمایه و سود حاصله از آن است. در عین حال باید دقت لازم داشت که شرکت‌های فعلی از شرایط نابرابر امکانات یا شرکت‌های خارجی به ویژه به جهت کمبود دانش و سرمایه متضرر نشوند.

وی یکی دیگر از الزامات اصلاحی را مربوط به ساختار پورتفوی دانسته و گفت: صنعت بیمه باید به سمت فروش بیمه‌های انفرادی و ذخیره ساز که ماهیت بلندمدت داشته و سرمایه گذاری‌های شرکت‌های بیمه را تقویت کند،‌ حرکت کنند.

وی با بیان اینکه بیمه البرز با جریان نامطلوب نرخ‌شکنی پس از حذف نظام تعرفه همسو نشد،‌ تاکید کرد : مطمئناً‌ آینده متعلق به شرکت‌های کیفیت و خدمات محور خواهد بود و موفقیت در گرو ارایه بهترین خدمات کیفی به مشتری است نه اقدام به رقابت‌های غیر‌حرفه‌ای و نرخ‌شکنی برای جذب بیشتر مشتری.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: