کد خبر: ۵۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - 05 October 2015
معاون وزیر کار با اعلام اینکه ۵۰ درصد کل بخش تعاون در حوزه تولید فعال است، گفت: علاوه بر این، تعاونی‌ها در گرایش‌های خدمات و توزیع نیز بالاترین میزان حضور را دارند.
معاون وزیر کار با اعلام اینکه ۵۰ درصد کل بخش تعاون در حوزه تولید فعال است، گفت: علاوه بر این، تعاونی‌ها در گرایش‌های خدمات و توزیع نیز بالاترین میزان حضور را دارند.

به گزارش مهر، سیدحمید کلانتری با اشاره به اینکه تعاون در ایران سابقه ۸۰ ساله دارد و ۱۰۰ هزار تعاونی فعال در کشور مشغول فعالیت هستند گفت: تعاونی‌ها در ایران از پشتوانه قانونی خوبی برخوردارند و از این طریق یک میلیون و ۶۰۰ هزار اشتغال نیز ایجاد شده است.

معاون وزیر کار افزود: تعاونی‌ها در ایران از گرایش‌های مختلف تولیدی، خدماتی و توزیعی فعال هستند که در بین آنها تعاونی‌های تولیدی ۵۰ درصد از مجموع کل تعاونی‌ها را در اختیار دارند. کلانتری با بیان اینکه از مجموع بخش تعاون ۲۸ درصد تعاونی‌های خدماتی و ۲۲ درصد تعاونی‌های توزیعی هستند، تاکید کرد: تعاونی‌های موجود در ۱۱۰ گرایش شغلی کار می‌کنند.

کلانتری با اشاره به اینکه ۶۴۰ اتحادیه استانی و ملی در بخش تعاون وجود دارد، گفت: ۳۱ اتاق تعاون استانی و ملی، سازمان کار تعاونی‌های کشور را تشکیل می‌دهند. وی با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها از پشتوانه قانونی خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: قانون تعاون در سال ۵۰ و اصلاحیه آن در سال ۷۰ از مهم ترین قوانین بخش تعاون هستند.

وی با اشاره به مزیت‌های تعاونی‌ها در کشور، گفت: تعاونی‌ها بهترین ساختار بحث عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی هستند که در رفع بیکاری و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال موثر واقع شدند. تعاونی‌ها با برخورداری از شبکه بزرگ افقی و عمودی به رشد و توسعه سرمایه اجتماعی کمک کرده و سازماندهی مناسب منابع انسانی و سرمایه‌های خُرد و کوچک از مهم ترین مزیت آن است.

معاون وزیر کار به سند ۴۹ راهبردی بخش تعاون کشور اشاره و تصریح کرد: آنچه امروز به عنوان اولویت‌های بخش تعاون دنبال می‌کنیم رشد اقتصادی و تحقق اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی است و در ادامه رشد اشتغال‌زایی طبق برنامه توسعه مورد تاکید خواهد بود، چرا که اشتغال در حوزه تعاون ارزانتر از سایر بخش‌ها است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: