کد خبر: ۵۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - 04 October 2015
مدیرعامل بنیاد رودکی در مراسمی که به همین مناسبت در برج آزادی برگزار شد، گفت: این طرح می تواند سرآغاز خوبی برای ارتقای همکاری های فرهنگی میان ایران و آلمان باشد.
بهرام جمالی افزود: در تجربه های بعدی در بحث سینما، موسیقی و طراحی صحنه می توانیم همکاری های بیشتری داشته باشیم.

مدیر پروژه برج آزادی که در سال 47 در زمان ساخت این برج فعالیت می کرد هم در این مراسم گفت: 25 مهندس زیر 30 سال نظارت بر ساخت این برج را بر عهده داشتند و برج با طراحی مهندس امانت شروع به ساخت کرد و در این برج تلفیقی از معماری ساسانی و اسلامی دیده می شود.
ایرج حقیقی افزود: همه مقاطع این برج به صورت هذلولی، بیضی و صحنی است و همه فرمول دارد و محاسبات آن از طریق مهندس مشاور انگلیسی صورت گرفت.

در ادامه این مراسم سفیر آلمان در ایران گفت: این طرح نور پردازی مشترک میان ایران و آلمان است که با تلاش هنرمند آلمانی فیلیپ گایست اجرا می شود.
اونگرن اوشتنبرگ افزود: این طرح دیدگاه جدیدی را در خصوص طرح های آلمانی به ایران عرضه می کند.

وی گفت: مشابه این کار را می توانیم در پل بزرگ مدرس و پل زیبای طبیعت تهران ببینیم.
سفیر آلمان در ایران به مزاح گفت: یکی از روش هایی که می تواند موجب تحمل ترافیک سنگین باشد همین نورپردازی هاست و ما در نقاط شلوغ آلمان هم از این خلاقیت ها داریم.
پس از این مراسم، نورپردازی در برج آزادی با هنرمندی فیلیپ گایست انجام شد.

فیلیپ گایست 39 ساله پس از نورپردازی برج آزادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این کار از طریق سفارت آلمان در ایران به من سفارش داده شد و دوست دارم در نقاط دیگری از ایران نیز مشابه چنین طرحی را انجام دهم.

وی که در چندین کشور دیگر اقدام به نورپردازی کرده است افزود: کار هنرمندان نورپرداز ایرانی را هنوز ندیده ام اما خیلی تمایل دارم با این هنرمندان آشنا شوم.
این هنرمند المانی گفت: از سال 1996 اقدام به این گونه  فعالیتها کردم و طرحهایی در تایلند ، برزیل و روم داشتم. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: