کد خبر: ۵۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - 30 September 2015
نماینده معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر ساله نمایشگاه مطبوعات در آبان برگزار و امسال در بیست و یکمین دوره این نمایشگاه، سومین جشنواره مطبوعات برتر با هدف معرفی رسانه برگزیده از منظر درست نویسی و پاکیزه نویسی برپا می شود.
محمود اسعدی در نشست خبری نمایشگاه مطبوعات افزود: بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از 16 تا 23 آبان در محل مصلی تهران برگزار خواهد شد و شورای سیاستگذاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی تلاش دارد با استفاده از استادان حاذق در عرصه ادبیات داوری جشنواره مطبوعات برتر را در کنار این نمایشگاه برگزار کند.

وی اضافه کرد: کارگروه ویژه ای برای این جشنواره متشکل از 5 نفر ،‌ 26 شاخص ارزیابی رسانه برتر را توسط فرهنگستان ادب و زبان فارسی تشکیل می دهد.

اسعدی با بیان اینکه 86 روزنامه درمرحله نخست ارزیابی شده و 31 روزنامه به بررسی ثانویه راه یافته اند ادامه داد: ‌در مراسم اختتامیه 5 روزنامه برتر از سراسر کشور و یک خبرگزاری برتر به عنوان مطبوعات منتخب از منظر درست نویسی و پاکیزه نویسی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه چرا دولت در جذب و جلب نخبگان و مخترعان کشور کوتاهی می کند افزود: به منتخبان این جشنواره علاوه بر لوح فرهنگستان، هدیه افزایش سه برابری رایانه از وزارت ارشاد تعلق می گیرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: