کد خبر: ۵۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - 27 September 2015
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین به صنایع الکترونیک شرکت کننده در نمایشگاه ایران تله‌کام ۲۰۱۵ خبر داد.
بانکداری ایرانی – مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین به صنایع الکترونیک شرکت کننده در نمایشگاه ایران تله‌کام ۲۰۱۵ خبر داد.

علی وحدت گفت: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با بیش از پانزده سال سابقه از قدیمی ترین صندوق های حمایتی تخصصی است که وظیفه آن حمایت از صنایع ارتباطی، اتوماسیون، رایانه ای، الکترونیک نوری، قطعات الکترونیک، الکترونیک مصرفی و الکترونیک کاربردی است.

وی افزود: خدمات صندوق شامل سرمایه گذاری ریسک پذیر و خدمات کارشناسی، صدور ضمانتنامه و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در بخش خصوصی و تعاونی‌ به ‌صورت تسهیلات است.

وحدت تصریح کرد: با توجه به اینکه در نمایشگاه تلکام ۲۰۱۵، آخرین دستاوردهای مرتبط با صنایع مخابراتی، تجهیزات، سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مرتبط به نمایش گذاشته می شود، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک این آمادگی را دارد تا از طرح های مرتبط با ماموریت های صندوق حمایت کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) خاطرنشان کرد: زمینه های حمایتی صندوق شامل حمایت از خرید، انتقال، جذب و توسعه فن آوری‌های پیشرفته، مطالعه و تحقیقات اعم از بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای، آموزش های تخصصی کوتاه مدت، خدمات مهندسی و طراحی، طرح های تولیدی و خدماتی نیمه ساخت صنعتی و انبوه، شرکت در مناقصه، همایش ها و نمایشگاه های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه‌های لازم جهت اطلاع رسانی، تدوین، انباشت و اشاعه دانش فنی، گسترش همکاری های فنی و اقتصادی بین المللی و ارتقاء صادرات‌ و  جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی‌ است.

وحدت افزود: تسهیلات مالی صندوق در قالب حمایت از طرح های نمونه سازی آزمایشگاهی، نمونه سازی نیمه صنعتی و صنعتی، تجهیز، بهینه سازی، آموزش، تدوین، تولید نیمه صنعتی و انبوه و انتقال فناوری است. همچنین از موارد مانند آموزش، اخذ تاییدیه های فنی و انتقال فناوری طرح های تحقیقاتی نیز حمایت صورت می گیرد.

وی ادامه داد: نرخ سود تسهیلات صندوق صحا بسته به سطح فناوری و نوع فعالیت بین ۶ درصد تا ۱۸ درصد متغییر است و برای طرح های صادراتی تا ۶ درصد تخفیف در نظر گرفته می شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) تاکید کرد: شرکت هایی که طرح های مرتبط با صنایع مورد حمایت صندوق دارند، می توانند برای آشنایی با چگونگی دریافت تسهیلات به سایت صندوق به آدرس esfrd.ir  مراجعه کنند.

به گفته وحدت هدف نهایی صندوق ارتقاء جایگاه صنایع الکترونیک به عنوان بزرگترین گروه فعال در زمینه صنایع پیشرفته و دانش بنیان در کشور همگام با اسناد کلان توسعه کشور است.

شانزدهمین نمایشگاه تله‌کام از روز شنبه چهارم مهرماه به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است و بیش از ۲۰ کنفرانس و نشست علمی کاربردی علاوه بر عرضه و معرفی آخرین دستاوردهای صنعت مخابرات در این نمایشگاه برگزار می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: