بانکداری ایرانی ؛ در بسیاری از سازمانها ، ارگانها و مراکز مهم اقتصادی از جمله بانکها ، اتاق های بازرگانی فعالیت های مهم و ارزنده صورت می گیرد که تاثیراتی فراوان بر دامنه توسعه اقتصادی کشور می گذرد ولی انعکاس و نشر اخبار و اطلاع رسانی آن بصورت واضح و آشکار صورت نمی گیرد . دلیل آن چیست ؟
آیا دانستن فلان بانک که خدمات ارزنده برای آسایش مردم ارائه میکند مشکلی برای آن بانک ایجاد می کند ؟
آیا اطلاع رسانی فقط مختص چند بیلبرد خیابانی میشود؟
آیا اصولا باید این گونه فعالیت ها اطلاع رسانی شود ؟
آیا عدم ارائه اینگونه خدمات هم شامل سیاست گذاری سازمانی می شود ؟
در پیکره تمامی مجموعه های اقتصادی واحدی وجود دارد که وظیفه آن اطلاع رسانی صحیح و اصولی اخبار و نشر و اعلام خدمات آن سازمان می باشد ولی متاسفانه در بسیاری از موارد به عینه می توان دید که ضعف های بزرگی در این بخش وجود دارد . حال این مشکل مرتبط با دانش و یا تخصص مدیر این بخش می باشد یا اینکه به قصد و یا نیتی این امر انجام می شود .
با توجه به اهمیت موضوع قصد بررسی این بخش از سازمانها را داریم که بعنوان واحد روابط عمومی شناخته می شوند .
روابط عمومی تخصصاً ارائه و اطلاع رسانی روندها و پیشرفت های اجرایی و عملیاتی سازمانها و یا نهاد ها را به نحوه شایسته و بایسته را بر عهده دارد .
شاید با بررسی دقیق تر بتوان دید که بسیاری از مراکز مهم اقتصادی در این بخش مشکل دارند و این مساله باعث گردیده تا کل آن سازمان دچار مشکل و یا بحران شود .
نمونه ملموسی که می توان نام برد که اخیرا مشکل ساز برای مجموعه خود گردید موسسه میزان بود که در راستای اطلاع رسانی که نتوانست به موقع انجام دهد کل موسسه را دچار معضل و از ان مهمتر انحلال موسسه انجامید .
حال با در نظر گرفتن این موارد مجموعه دوستان و کارشناسان که در حوزه های مختلف خبری فعالیت دارند به لحاظ رسالت اصلی و حرفه ای خود قصد دارند تا این موضوع را بررسی و اطلاع رسانی نمایند .
این روند با نشر تحلیل از مجموعه بانک شهر با نشر مطلبی با عنوان " مردی از جنس کار " آغاز گردیده است . برای ادامه این تحقیق قصد داریم را ههای ارتقاء جایگاهی مجموعه ها را نمایان کنیم تا در خصوص رسالت خود قدمی سازنده برداشته باشیم شاید بتوان ضعف ها و مشکلات را در این خصوص جبران کرد .