کد خبر: ۵۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - 26 September 2015
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی منطق آزاد گفت: بوروکراسی اداری یکی از موانع کسب وکار در سرزمین اصلی به حساب می‌آید که ما کوشش کرده‌ایم در مناطق آزاد این امر را به حداقل برسانیم.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: مناطق آزاد میانبری برای کاهش بوروکراسی به گزارش فرینا، اکبر ترکان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مناطق آزاد به دلیل مزیت‌هایی همچون معافیت مالیاتی، معافیت قوانین گمرکی، ویزا ، قانون کار و مقررات پول و بانکی باعث افزایش جذابیت برای سرمایه گذاری در این مناطق شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: با آماده‌سازی زیرساخت‌هایی همچون فرودگاه‌ها، شبکه حمل و نقل ریلی، جاده‌ایی و دریایی هزینه سرمایه گذاری کاهش و حاشیه سود را افزایش می‌یابد که این امر سبب رغبت سرمایه‌گذاران برای فعالیت اقتصادی در این مناطق می‌شود و در نهایت احتمال سرمایه‌‌گذاری در سرزمین اصلی را افزایش می‌یابد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: بوروکراسی یکی از موانع کسب و کار در سرزمین اصلی به حساب می‌آید که ما کوشش می‌کنیم دراین مناطق بوروکراسی رابه حداقل برسانیم.

ترکان در ادامه به مزیت اقتصادی مناطق آزاد اشاره و بیان داشت: هر منطقه بنابر مزیت خود جذابیتی برای سرمایه‌گذاران دارند به طور مثال چابهار در زمینه پتروشیمی، صنعت فولاد و به عنوان کریدوری برای ارتباط از اقیانوس هند به افغانستان و آسیای میانه به حساب می‌‌آید.

وی در ادامه افزود: قشم منطقه‌ای با محوریت صنایع نفتی، فولاد و صنایع انرژی بر است. همچنین کیش در زمینه گردشگری و پشتیبانی از سکوهای حفاری فعالیت دارد.

ترکان در پایان به مزیت‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند اشاره و بیان داشت: اروند با قرارگیری در استان خوزستان و قسمت جنوبی عراق که هر دو منطقه نفت خیز هستند می‌توانند بر روی تجهیزات نفتی فعالیت کنند، همچنین انزلی درحوزه ارتباط با روسیه و حوزه خزر، ارس حوزه قفقاز و ماکو همکاری با ترکیه را در دستور کار خود دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: