کد خبر: ۵۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - 26 September 2015
بانک جهانی برای اولین بار در ۲۵ سال گذشته، بازنگری مهمی در تعریف خود از فقر انجام داده است و بر اساس این تغییر، از این پس هر کس که کمتر از یک دلار و ۹۰ سنت در روز درآمد داشته باشد، فقیر محسوب می شود.
بانک جهانی برای اولین بار در ۲۵ سال گذشته، بازنگری مهمی در تعریف خود از فقر انجام داده است و بر اساس این تغییر، از این پس هر کس که کمتر از یک دلار و ۹۰ سنت در روز درآمد داشته باشد، فقیر محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از فایننشال تایمز، بانک جهانی برای اولین بار در 25 سال گذشته، بازنگری مهمی در تعریف خود از فقر انجام داده است. بر اساس این تغییر، از این پس هر کس که کمتر از یک دلار و 90 سنت در روز درآمد داشته باشد، فقیر محسوب می شود. تغییر تعریف فقر، افراد بسیار بیشتری از مردم جهان را زیر خط فقر قرار می دهد.

آخرین باری که بانک جهانی خط فقر را به میزان 25 سنت بالاتر برد و به یک دلار و 25 سنت کنونی رساند، سال 1990 میلادی بود. کشورهای اصلی عضو بانک جهانی قرار است روز جمعه 17 «هدف توسعه پایدار» که خط مشی توسعه جهانی را تا سال 2030 تعریف خواهد کرد، مورد تصویب قرار دهند.

بر اساس این گزارش، دشوار می توان پیش بینی کرد که چه تعداد از مردم جهان تحت تاثیر این تغییر تعریف قرار گیرند، اما زمانی که بانک جهانی معیار یک دلار و 92 سنت را مورد آزمایش قرار داد، نتیجه، اضافه شدن 148 میلیون نفر به تعداد فقرای جهان بود.

بیشترین رشد تعداد فقرا در شرق آسیا اتفاق خواهد افتاد، جایی که تعداد فقرا تقریبا دو برابر خواهد شد و از 157 میلیون نفر فعلی به 293 میلیون نفر خواهد رسید. در آمریکای لاتین، تعداد فقرا 8 میلیون نفر (25 درصد) نسبت به 37 میلیون نفر فعلی افزایش خواهد یافت. در جنوب آسیا، تعداد فقرا 7 میلیون نفر رشد خواهد داشت و به 407 میلیون نفر خواهد رسید. اما در آفریقای زیر صحرا تعداد فقرا بدون تغییر در رقم فعلی 416 میلیون نفر باقی خواهد ماند.

جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی گفت، تصمیم مربوط به تغییر خط فقر با آمارهای جدید در مورد برآورد برابری قدرت خرید در ارتباط است.

وی افزود: «ما فکر نمی کنیم که معیارها را تغییر داده ایم. بلکه این معیارها را برای سال 2015 به روز رسانی کرده ایم.»
برچسب ها: بانک جهانی ، خط فقر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: