کد خبر: ۵۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - 22 September 2015
بررسی ها و محاسبات بانک مرکزی حاکی از آن است که نیاز به افزایش مبالغ دریافتی از طریق خودپردازها برای مردم وجود دارد که این رقم تا ۴۰۰ هزار تومان محاسبه شده اما به دلیل ملاحظاتی این اقدام فعلا صورت نگرفته است.
بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه ؛ محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی در این زمینه با بیان اینکه بررسی ها و محاسبات بانک مرکزی حاکی از آن است که نیاز به افزایش مبالغ دریافتی از طریق خودپردازها برای مردم وجود دارد که این رقم تا ۴۰۰ هزار تومان محاسبه شده اما به دلیل ملاحظاتی این اقدام فعلا صورت نگرفته است، افزود: افزایش مبلغ در دستگاه های خودپرداز در حال بررسی است.

براساس گفته های دبیرکل بانک مرکزی به احتمال زیاد تا یک ماه آینده باید در انتظار ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی در این رابطه باشیم؛ اقدامی که پیش از این چند بار توسط برخی از بانک‌ها به ویژه بانک‌های بزرگ انجام شد و برخی از آنها بدون سر و صدا سقف برداشت از خودپردازهای خود را تا ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هم برای مشتریان‌شان افزایش دادند.

این اقدام بانک‌ها در وهله اول با ممانعت بانک مرکزی مواجه نشد و براساس آن، تعداد بانک‌هایی که نسبت به این کار مبادرت می‌کردند، افزایش یافت اما به ناگهان بانک مرکزی این اقدام بانک‌ها را ممنوع اعلام کرد و آن را برخلاف مقررات دانست و طی این اخطار و تذکر بانک‌هایی که این کار را می کردند، این امر را متوقف کردند و دوباره سقف برداشت اسکناس از عابر بانکها به ۲۰۰ هزار تومان سابق برگشت.

در نقطه مقابل آن، بانکداران مطرح می کردند و اصرار داشتند که این امر موضوعی داخلی است و بانک مرکزی نباید در این زمینه دخالتی داشته باشد، حتی برخی از آنها نیز قصد داشتند براساس برنامه ریزی های انجام شده، این سقف را تا یک میلیون تومان هم برسانند. استدلال بانکداران برای این امر افزایش خدمات رسانی به مشتریان و پاسخگویی به نیازهای پولی مردم بود.

بانکداران خواستار این بودند که بانک مرکزی به آنها اجازه دهد که بتوانند به این نیاز مشتریان خود پاسخ دهند. حتی بانک‌هایی که به صورت مستقیم دریافت وجه بالاتر از سقف تعیین شده بانک مرکزی از دستگاه‌های آنها قابل برداشت نبود، روش‌ها و شیوه های دیگری را به صورت دو مرحله ای و غیره به کار گرفتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: