کد خبر: ۵۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - 20 September 2015
در نشستي که به مناسبت سالروز تأسيس بانک پارسيان در محل سالن همايش‌هاي اين بانک برگزار شد، پرويزيان، مدير عامل بانک پارسيان، با گراميداشت هفته دفاع مقدس و پيروزي‌هاي ارزشمند دلاور مردان دفاع مقدس، هفته قلم را به اهالي قلم تبريک گفت و ابراز داشت: دستاورد دفاع مقدس براي ما خودباوري و کم کردن نيازهاي مان به خارج از کشور بود و همين مهم باعث شد تا در برابر تحريم‌ها ايستادگي کنيم.
پرويزيان کفايت سرمايه بانک پارسيان را مطلوب دانست و اعلام کرد: در سال جاري ميزان افزايش سرمايه اين بانک به 23،760 ميليارد ريال رسيده است که معادل نرخ 9 درصدي کفايت سرمايه قلمداد مي‌شود.

وي در ادامه افزود: براي افزايش مشارکت مردم در افزايش سرمايه بانک‌ها، بايد کسب‌وکار سودآور شود تا تسهيلات دهنده و وام‌گيرنده نيز بتواند سهم خود را از استقراض، پرداخت کند تا بدين طريق نرخ معوقات بانکي نيز کاهش يابد.

پرويزيان نرخ تسهيلات اعطايي بانک پارسيان را در سال جاري معادل 320 هزار ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: ميزان تسهيلات جاري ارائه شده نيز معادل 196 هزار ميليارد ريال بوده و حدود 19 هزار ميليارد ريال نيز معوقات مشکوک و الوصل در اين بانک وجود دارد.

مدير عامل بانک پارسيان ادامه داد: بخشي ديگر از منابع درآمدي بانک‌ها مربوط به ارائه خدمات در قالب بانکداري الکترونيک است که در اين خصوص بانک پارسيان حدود 800 هزار دستگاه کارت‌خوان دارد که از آن‌ها کسب درآمد مي‌کند ولي قابل‌توجه نيست.

مدير عامل بانک پارسيان يادآور شد: البته کسب درآمد از بانکداري الکترونيک، نيازمند يک فرهنگ‌سازي بوده که در آن سهل‌انگاري شده است.

وي همچنين به درآمد عمده بانک‌ها از صدور ضمانت‌نامه اشاره کرد و گفت: البته با فضايي که اکنون در مورد صدور ضمانت‌نامه بانکي ايجاد شده است؛ اين درآمد نيز از بين رفته و اکنون بانک‌ها به منظور جذب منابع، تنها مي‌توانند به نرخ حق‌ الوکاله و کارمزد از طريق ارائه خدمات تکيه کنند.

پرويزيان با اشاره به نقاط قوت بانک پارسيان در زمينه فعاليت‌هاي ارزي، گفت: عملکرد بانک در زمينه ارز شفاف است و بيش از 2 سال صرافي بانک ما با بانک مرکزي تعامل داشت و بانک مرکزي در حوزه فعاليت‌هاي خود از اهرم صرافي پارسيان استفاده مي‌کرده است و اين روند تا سال 90 ادامه داشته است با اين حال بانک در زمينه خريد و فروش ارز هيچ دخالتي نداشته است.

مدير عامل بانک پارسيان در ادامه اعلام کرد: قراردادهاي بانک پارسيان در حوزه طرح‌هاي ملي 3.5 ميليارد دلار بوده که بخشي از آن اجرا شده و بخشي ديگر تعهد اجرايي دارد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: