کد خبر: ۵۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - 20 September 2015
در حال حاضر صادرات کشور تنها در حوزه نفت و پتروشیمی است و در سایر محصولات اینطور نیست و کشور تا تولید مناسب و قابل قبول فاصله دارد و به نظر می رشد رشد قیمت دلار تولید را دچار مشکل کند.
مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با بیان اینکه نوسان ارز باید به گونه ای باشد که  تولید رونق بگیرد، گفت: در صورت رونق تولید شاهد تکان خوردن بازار سرمایه و روند حرکت مثبت آن خواهیم بود .

حمیدرضا مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در خصوص  نرخ دلار 3100 تومانی در بودجه 95  و تاثیر آن بر بازار سرمایه در گفت و گو باعصر مالی گفت: هرچند به نظر می رسد این رقم نرخ خوبی باشد از این منظر که در اقتصاد ما بالا رفتن نرخ دلار برای تبدیل آن به ریال تاثیرات مثبتی دارد اما در مقابل باید اثرات این موضوع بر فعالیت توليد‌کننده نیز مورد توجه قرار بگیرد.

 وی افزود: ما کشوري هستيم که بايد ساخته شويم و در این راستا علاوه بر دلار به ريال هم نياز داريم.
مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با بیان اینکه اگر دلار با نرخ کمتر و پایین تر در بودجه 95 بسته شود، مي‌تواند کمک حال کساني باشد که در زمينه توليد فعال هستند، تصریح کرد: معتقدم افرادي که تمايل به سرمايه‌گذاري دارند از زماني که دلار از رقم هزار به سه هزار تومان افزایش یافت، ميزان نقدينگي این افراد افزايش پیدا  نکرد و قدرت پول آنها افت کرد.

به گفته وی در گذشته وقتي فردي یک ميليارد تومان پول داشت و تمایل به خرید یک کارخانه داشت می توانست با این پول 100 درصد کارخانه را بخرد، اما با سه هزار تومان شدن دلار قدرت پول به حدی رسید که این افراد می توانند  30 درصد آن کارخانه را بخرند. روند نوسانی در هر صورت بايد برای  نقدينگي قدرت خريد ایجاد کند و در غیر این صورت  اثري ندارد.

مهرآور تصریح کرد: نوسان ارز باید به گونه ای باشد که  تولید رونق بگیرد؛ چراکه هر چه توليد رونق بگيرد و رشد آن را شاهد باشيم منجر به آن خواهد شد که  بازار تکان بخورد  و به سمت رشد مي‌رود.

وی افزود: در حال حاضر صادرات کشور تنها در حوزه نفت و پتروشيمي است و در ساير محصولات اينطور نيست و کشور تا توليد مناسب و قابل قبول فاصله دارد و  به نظر می رشد رشد قیمت دلار تولید را دچار مشکل کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در خصوص روند بازار سهام ابراز داشت:‌ برخلاف برخی افراد که مدعی هستند بازار اخبار مثبت هسته‌ای را پیش‌خور کرده است من معتقدم نکات مثبتی در بحث جمع‌بندی توافق هسته‌ای وجود دارد که به این زودی‌ها نمایان نخواهد شد.

مهرآور تصریح کرد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی به صورت مستقیم و غیرمستقیم که در حال حاضر حجم قابل توجهی از آنها برای ورود به ایران صف کشیده‌اند از جمله اتفاقات و تاثیراتی است که به واسطه این توافق انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ورود این سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله بازار سرمایه اثربخش خواهد بود اما متاسفانه ایجاد دیدگاه کوتاه مدت در بازار سرمایه مشکلات را بیشتر کرده است.
مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با بیان اینکه باید به تدریج دیدگاه‌های مربوط به بازار سرمایه از کوتاه مدت به میان‌مدت و بلندمدت تغییر مسیر دهد گفت: با وجود این دیدگاه باید صبر پیشه کرد تا بازار روند رونق خود را به واسطه اتفاقات خوبی که قرار است در سطح کلان اقتصاد کشور رخ دهد از سر بگیرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: