کد خبر: ۵۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - 17 September 2015
همايش مديريت پيگيري و وصول مطالبات با حضور مديرعامل، اعضاي هيئت مديره، با هدف تبيين راهبردها و راهكارهاي عملي و بررسي آئين نامه وصول مطالبات، در سالن همايش‌هاي ستاد مركزي برگزار شد.
سيد محسن هاشمي مدير عامل سخنان خود را با تشريح وضعيت بانك و ضرورت شناخت بيشتر همكاران از نقاط قوت و ضعف آن شروع و به روز بودن اطلاعات همكاران از وضعيت اقتصادي كشور و بانك را عاملي موثر در روند رو به رشد بانك دانست.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، هاشمي در خصوص جذب منابع گران قيمت از سوي بانكها عنوان كرد: قبلاً مسابقه‌اي براي جذب منابع گران قيمت بين بانكها بوجود آمد كه همه مي‌دانستند با توجه به شرايط اقتصادي كشور زمان آن محدود است و به پايان خواهد رسيد، كه در حال حاضر با توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي بانك مركزي و وضعيت مالي بانكها اين روند به پايان خود رسيده است.

وي با اشاره به تصميمات جديدي كه در سيستم بانكي در مورد نرخ سودها گرفته شده، اظهار داشت: از آنجائيكه تصميم گيري كلان اقتصاد كشور به سمت كاهش نرخ سود است، بنابراين يكي از مسائلي كه موجب پايداري بانك در آينده خواهد شد حركت در مسير دستورات بانك مركزي است، تا از مواجهه بانك با ريسك ناشي از نرخ‌هاي بالا كاسته شود.

مديرعامل بانك ايران زمين تجهيز منابع را از مهمترين مسائل بانك دانست و گفت: يكي از امور مهم بانك بحث تجهيز منابع است، كه از روشهاي تجهيز منابع وصول مطالبات جاري و غيرجاري مي‌باشد كه در اين راستا بهداشت تشكيل پرونده اعتباري در اولويت امور قرار دارد. 

هاشمي افزود: ما امانتدار مردم هستيم و مسئوليت داريم تا منابعي را كه مردم نزد ما توديع كرده‌اند را حفظ و صيانت و در مسير صحيح يعني توليد و اقتصاد كشور هدايت كنيم.
ايشان كاهش هزينه‌ها و افزايش خدمات جديد را از عوامل موثر در سود‌آوري بانك عنوان كرد و سرعت در رسيدگي به درخواستهاي مشتريان را از امور ديگري دانست كه بايد مدنظر كليه پرسنل قرار بگيرد.

وي در خصوص تاثير شناخت و اهليت مشتري در كاهش مطالبات معوق گفت: شناخت و بررسي وضعيت مشتري از مسائل مهمي است كه اگر بصورت صحيح انجام شود از بسياري از مطالبات معوق كه موجب اتلاف وقت و ايجاد هزينه‌ در بانك مي شود پيشگيري خواهد كرد.
مديرعامل همچنين از كليه روسا خواست تا در خصوص تبليغات، از فضاهاي در دسترس بانك مانند ساختمان‌هاي موجود كه ديد تبليغاتي مناسبي دارند استفاده بهينه كنند و پيشنهادات خود را در اين خصوص براي اجرا ارائه دهند.

در ادامه هادي قديمي معاون عمليات بانكي سخناني را در مورد مطالبات معوق ايراد نمود و از روساي شعب خواست مطالب عنوان شده در اين همايش را بصورت كامل به پرسنل انتقال دهند تا نتيجه مورد نظر از اين همايش حاصل شود.

قديمي با اشاره به دلايلي كه موجب ورود تسهيلات پرداخت شده به سرفصل معوق و مشكوك الوصول شده است، گفت: يكي از دلايلي اين امر عدم پيگيري توسط مسئولين شعب است. بنابراين روساي شعب بايد علاوه بر جذب منابع در جهت وصول مطالبات معوق نيز اهتمام بورزند و براي رفع آن تلاش كنند.

وي همچنين افزود: در شوراي راهبردي بانك نيز كميته‌اي جهت وصول مطالبات تشكيل شده كه اميدواريم با تلاش همكاران به نتيجه لازم برسد.

ايشان با تاكيد بر انجام كار گروهي گفت: بايد تفكرمان را تغيير دهيم، در برخي از شعب تحركهاي خوبي انجام شده و حركت رو به رشد است كه جاي تقدير و تشكر دارد. در بحث سوددهي تا جايي كه مي‌توانيم بايد تركيب منابع را به سمت منابع ارزان قيمت سوق دهيم كه يكي از راههاي آن افزايش كسب درآمدهاي كارمزدي مانند ضمانتنامه‌ها است كه درصورتيكه بازاريابي و تبليغات مناسبي انجام شود منابع خوبي را مي‌تواند جذب كند.

محمدرضا ادبي معاون اعتبارات نيز مطالبي را در خصوص آئين نامه وصول مطالبات بيان و به تشريح آن پرداخت.
اين همايش با حضور مديرعامل، اعضاي هيئت مديره، جمعي از معاونين، مديران ارشد و كليه روساي شعب استان تهران برگزار شد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: