کد خبر: ۵۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - 13 September 2015
وی افزود: در پنجره واحد بررسی محتوای رسانه های دیجیتال، پیامکهای مربوط به خدمات ارزش افزوده، پیامکهای انبوه و پیامکهای تبلیغاتی موبایلی مورد بررسی قرار می گیرد؛ در همین حال موضوع محتوای اپلیکیشن های موبایل، آهنگهای پیشواز، بازی رایانه ای و محتوای تلویزیونهای هوشمند و خطوط تلفن گویا نیز در دست بررسی است.
 مهر نوشت: دبیر کارگروه ساماندهی پیامکهای انبوه و تبلیغاتی، اعطای پنل رایگان ارسال پیامک به متقاضیان را از سوی ارائه دهندگان خدمات پیامکی، عاملی برای رواج کلاهبرداری های پیامکی عنوان کرد.
 
امیر سیاح در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد رواج پیامکهای مسابقه ای که اغلب با هدف کلاهبرداری از مشترکان موبایل ارسال می شود اظهار داشت: بسیاری از این کلاهبرداریها از سوی افرادی صورت می گیرد که از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پیامک - CP - ، پنل رایگان ارسال SMS دریافت کرده اند.

وی گفت: شرکتهای ارائه دهنده خدمات محتوای پیامکی چند سال پیش سرخط های پیامکی ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰ را از اپراتورهای موبایل خریده اند و پنل ارسال پیامکهای انبوه را از این سرخطها به متقاضیان واگذار می کنند؛ از آنجایی که اغلب این پنل ها رایگان بوده و ارائه دهنده این خدمات، تنها بابت ارسال پیامک از شرکتها، هزینه دریافت می کند، هر فرد متقاضی به راحتی می تواند به پنل ارسال پیامک دسترسی داشته باشد و از آن سوء استفاده کند.

مدیر سامانه‌های همراه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه تاکنون نظارتی بر خدمات دهندگان پیامکی دارای سرشماره های تبلیغاتی و انبوه وجود نداشته است، افزود: هم اکنون اپراتورهای موبایل ملزم شده اند که در خصوص معرفی دارندگان سرخط ارسال انبوه پیامکهای تبلیغاتی موبایل با سرشماره های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ و ثابت اقدام کنند تا بتوان به نوعی مسابقات پیامکی که از این بستر انجام می شود را مدیریت کرد.

دبیر کارگروه ساماندهی پیامکهای انبوه و تبلیغاتی تاکید کرد: سیاستهای ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه های ارتباطی که در اسفندماه سال گذشته در بیست و یکمین جلسه شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده، در کارگروه ساماندهی پیامکهای انبوه به ریاست وزارت ارشاد، درحال پیگیری است.

وی افزود: در پنجره واحد بررسی محتوای رسانه های دیجیتال، پیامکهای مربوط به خدمات ارزش افزوده، پیامکهای انبوه و پیامکهای تبلیغاتی موبایلی مورد بررسی قرار می گیرد؛ در همین حال موضوع محتوای اپلیکیشن های موبایل، آهنگهای پیشواز، بازی رایانه ای و محتوای تلویزیونهای هوشمند و خطوط تلفن گویا نیز در دست بررسی است.

سیاح با بیان اینکه کاربران می توانند در زمینه شکایت از دریافت این خدمات، موارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۳۱۴ اعلام کنند و از طریق این سامانه نیز پیگیر موضوع شوند، ادامه داد: بررسی آنلاین محتوای پیامکهای ارزش افزوده و تبلیغاتی در دستور کار قرار گرفته است و افرادی که پیامکهای تبلیغاتی دریافت می کنند در صورت نارضایتی از دریافت این پیامکها، متن پیامک و شماره ارسال کننده آن را باید به شماره ۱۰۰۰۱۳۱۴ ارسال کنند که به صورت کامل مورد بررسی قرار می گیرد و با تخلفات برخورد خواهد شد.
برچسب ها: کلاهبرداری ، پیامکی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: