کد خبر: ۵۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - 14 September 2015
چنان چه سابقه ی هر کسب و کار بزرگی را بررسی کنید، فرهنگ را به عنوان عنصری مهم در رشد و نمو آن خواهید یافت.فرهنگ سازی برای یک کسب و کار تصادفی رخ نمی دهد بلکه نیازمند صرف وقت و هزینه و برنامه ریزی تاثیر گذار است، بدین ترتیب کسب و کاری محکم و استوار و قابل اعتماد شکل می گیرد.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(درآمد زایی)؛ چنان چه سابقه ی هر کسب و کار بزرگی را بررسی کنید، فرهنگ را به عنوان عنصری مهم در رشد و نمو آن خواهید یافت. فرهنگ سازی برای یک کسب و کار تصادفی رخ نمی دهد بلکه نیازمند صرف وقت و هزینه و برنامه ریزی تاثیر گذار است، بدین ترتیب کسب و کاری محکم و استوار و قابل اعتماد شکل می گیرد.

ارزش های هسته ای

ارزش های هسته ای قوانینی هستند که وقتی توسط کارکنان شما اجرا شوند و به طور مداوم به آن ها توجه شود، فرهنگ و اصول کسب و کار را خواهند ساخت. همین قوانین منجر می شوند تا کسب و کار های بزرگ روز به روز بزرگ تر و قدرتمند تر شوند. یک مدیر توانا باید مهارت انتخاب کارکنان مناسب با اصول خود را داشته باشد و آن هایی را که با این اصل ها تطابق ندارند حذف کند. تیم کاری یکدست و پایبند به قوانین منجر به کاهش فشار کاری مدیر، سامان یافتن امور و پیشرفت سریع کسب و کار می گردد.

قوانین مناسب کسب و کار شما

قوانین مناسب هر کسب و کاری مجموعه ای خواهد بود از ارزش های مدیر، تجربه های شکست های قبلی، درس هایی از موفقیت ها و ماهیت خود کسب و کار. برای دست یافتن به درست ترین این قوانین ابتدا به عنوان یک مدیر این سوال را از خود بپرسید که ارزش های شخصی شما چه چیز هایی هستند؟ ارزش های خود را کنار هم قرار دهید و از میان آن ها شماری را که با ارزش های اجتماعی و عمومی مردمی سازگار تر است انتخاب کنید. این سازگاری به معنای درست تر بودن نیست اما برای موفقیت در کار خود می بایست عموم مردم که در واقع مشتریان شما خواهند بود را در اولویت قرار دهید. سپس باید ارزش های اساسی مورد نظر را در تمامی فعالیت های روزمره کسب و کار خود منظور کنید و کارکنان تحت هر شرایطی خود را ملزم به رعایت آن ها بدانند. اما نقش شما به عنوان مدیر برای رعایت قوانین مهم تر از بقیه است، چطور می توان از کارکنان کسب و کاری انتظار پایبندی به ارزش ها را داشت زمانی که مدیر و مدیر عاملان این کار را انجام نمی دهند! از این رو پس از گزینش ارزش ها و قوانین بر اجرای آن ها استمرار ورزیده و الگوی مناسبی برای کارکنان خود باشید. به یاد داشته باشید کسب و کار بدون قوانین مشخص مانند جنگلی بدون جنگل بان خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: