کد خبر: ۵۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - 12 September 2015
یک کارشناس حوزه آب با تاکید بر لزوم افزایش صرفه جویی در مصرف آب گفت: گران شدن قیمت آب می‌تواند در صرفه‌جویی مصرف آن تاثیر بگذارد، زیرا وقتی یک کالا به ارزش پایین‌تر از خود فروخته می‌شود مورد توجه قرار نمی‌گیرد و یکی از معضلاتی که باعث شده شهروندان مصرف بی‌رویه داشته باشند قیمت پایین آب است.
داریوش مختاری با بیان اینکه زمانی که کالایی با ارزش کمتر از میزان واقعی عرضه می‌شود، مصرف آن نیز کنترل نمی‌شود، تاکید کرد: از گذشته تاکنون آب در فرهنگ ایرانی به عنوان یک پدیده مقدس شناخته شده و همیشه به آن به عنوان یک موهبت الهی مقدس و دارای ارزش نگاه شده است درحالی که اخیرا این فرهنگ در برخی نقاط به فراموشی سپرده شده است.

وی فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف آب را مهم‌ترین مساله دانست و افزود: باید بتوانیم به فرهنگ دیرینه که قناعت در مصرف آب است دستیابی پیدا کنیم.

مختاری با بیان اینکه ایران از صدها سال گذشته یک کشور خشک و بی‌آبی بوده است، گفت: در سال‌های اخیر سعی شده آب به اندازه‌ای که مردم می‌خواهند در اختیارشان قرار بگیرد اما در این بین زیاده روی‌هایی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به گرمای طولانی و شدید فصل تابستان، اظهار کرد: طبیعتا وسایل برودتی مثل کولرها که آب قابل توجهی را مصرف می‌کنند به افزایش مصرف دامن می زنند.

او افزود: مقابله با بحران‌های آبی نیازمند تدابیر اساسی است که باید به آن توجه ویژه شود بی تردید در تابستان و ماه مبارک رمضان و.. که با افزایش مصرف مواجه هستیم نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی برای کنترل مصرف هستیم.


برچسب ها: آب ، مصرف آب ، صرفه جویی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: