کد خبر: ۴۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - 09 September 2015
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران ضمن ارزیابی مذاکرات هیات بلندپایه اقتصادی اسپانیا با مسئولان اتاق بازرگانی ایران، گفت: در بخش حمل و نقل و کشتیرانی امکان تعاملات و همکاری های زیادی بین ایران و اسپانیا وجود دارد و به طور کلی می‌توان در صنایع مشابه همکاری‌های جدی با این کشور داشته باشیم.
سیده فاطمه مقیمی اظهار کرد: به طور کلی هر مجموعه و هیات تجاری که به ایران وارد می‌شود می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی داخلی به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: مطمئنا برخی از کشور‌ها به لحاظ پیشینه، عملکرد و ارتباطات کاری می توانند شرایط مطلوب‌تری برای همکاری با ایران داشته باشند و به دلیل اینکه بخشی از صنایع ما الگوبرداری از صنایع کشورهای دیگر است چنین تعاملاتی با این کشورها می‌تواند نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران معتقد است که ایران در برخی صنایع از جمله سرامیک قابلیت رقابت با اسپانیا را دارد و به طور کلی در زمینه صنایع مشابه می‌توان همکاری‌های گسترده متنوعی با صنعت گران اسپانیا ایجاد کرد.

مقیمی همچنین تصریح کرد: زمانی که پایه همکاری‌های تجاری با یک کشور شکل می‌گیرد مطمئنا فرآیند بخش حمل و نقل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این جهت می‌توان در حوزه حمل و نقل و همچنین کشتیرانی تعملات و همکاری‌های گسترده و مثبتی با اسپانیا داشته باشیم.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد در شرایط تعاملی و برد – برد برای طرفین بتوان زمینه‌های همکاری را در بخش‌های مختلف اقتصادی با بخش‌خصوصی اسپانیا به وجود آورد.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: نباید گفت‌وگو‌ها و تعاملات با کشورهایی مثل اسپانیا را تنها در بخش خصوصی خودمان در نظر بگیریم، به هر حال هیات‌هایی که به ایران می‌آیند به دنبال مذاکره با سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ هستند و اکثر شرکت‌های بزرگ ما هم دولتی هستند، برای همین باید به دنبال این باشیم که شرکت‌های کوچک و متوسط را رشد دهیم تا به شکل جدی‌تری در تعاملات و مذاکرات با هیات‌های خارجی حضور داشته باشند.

مقیمی همچنین تصریح کرد: این تغییر نگاه در هیات‌های اقتصادی و تجاری خارجی نسبت به بخش خصوصی ایران در حال اتفاق افتادن است اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که نیاز است همت داخلی خودمان هم در جهتی باشد که بخش خصوصی حضور پررنگ‌تری در این عرصه پیدا کند./ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: