سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه موتورسیکلتهای برقی تجربه موفقی در دنیاست، گفت: این موتورها اکنون در پنج قاره جهان استفاده میشود، اما متاسفانه در ایران ما از موتورهای بنزینی کاربراتوری استفاده میکنیم که آلودگی بسیاری تولید میکند.
وی با بیان اینکه ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد کشور شده است، گفت: اولین موتورها وارد شده و مجوزهای لازم را از سازمانهایی نظیر محیطزیست دریافت کردهاند و پلاک شدهاند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سه نوع تسهیلاتی که شهرداری برای کاربران این موتورها در نظر گرفته است، گفت: در وهله اول یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان کمک بلاعوض یا وام کم بهره است که به متقاضیان داده میشود.
تشکری هاشمی اضافه کرد: برق رایگان در نقاط اصلی شهر تعبیه میشود که شامل شارژ سریع و شارژ معمولی است.
وی با اشاره به تسهیلات سوم، گفت: در محدوده مرکزی بازار، فضای پارک اختصاصی را در نظر گرفتهایم؛ ضمن اینکه محدودیتهای موتورهای بنزینی در آینده بیشتر خواهدشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: متاسفانه موتورسیکلتهای کاربراتوری حتی نمیتوانند استانداردهای یورو ۱ را کسب کنند، لذا باید هر چه سریعتر جایگزین شده و از رده خارج شوند.
تشکری هاشمی با اشاره به بهای موتورسیکلتهای برقی گفت: این موتورها بر اساس قدرت موتور و امکانات آن، از قیمت ۲.۵ میلیون تومان شروع میشود و به ۱۰ میلیون و بیشتر میرسد؛ ضمن اینکه تاکنون حدود ۵۰۰۰ تقاضا برای خرید این موتورها ثبت شده است.