کد خبر: ۴۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 08 September 2015
قائم مقام معاون صنایع وزارت صنعت ، معدن و صنایع معدنی گفت : هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری بنگاههای تولیدی خارجی در ایران وجود ندارد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد:  سید طاهر طاهری در دیدار هیئت تجاری و اقتصادی اتریش افزود : شرایط موجود فضای مطلوبی برای گسترش فعالیت ها را برای دیگر کشورها در ایران پدید اورده است.

وی گفت : سرمایه گذاری های مشترک اولویت نخست بخش صنعت است و در زمینه سرمایه گذاری های مشترک و بازاریابی دو طرف می تواند همکاری خوبی داشته باشند و از ظرفیت های دو طرف نهایت استفاده را ببرند.

طاهری با اشاره به وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ایران افزود : این مناطق می توانند قابلیت و بازار خوبی برای سرمایه گذاری شرکت های اتریشی باشند ، باتوجه به توافق های ماه گذشته ایران و اتریش برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی از تمامی شرکت های فعال همکار با طرف های اتریشی خواسته شده است امادگی خود را برای توسعه فعالیت ها اعلام کنند.

وی گفت : اتریش از جایگاه ویژه و ممتازی برای ایران برخوردار است و می تواند در اینده با بهره برداری از فرصت های اقتصادی و تجاری از شرکای اصلی جمهوری اسلامی ایران باشد.
طاهری با بیان اینکه شرکت های ایرانی قادر به گسترش همکاری ها در کشورهای همسایه هستند، افزود : سرمایه گذاری های مشترک نه تنها بازار 80 میلیونی ایران بلکه بازار 300 میلیونی کشورهای همسایه را هم می تواند تحت پوشش قرار دهد.

وی با اعلام امادگی کشورمان برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنایع معدنی گفت : ایران بزرگترین تولید کننده سنگ های ساختمانی در جهان است و از نظر تنوع و ذخایر مواد معدنی هم بزرگترین کشور منطقه است.
طاهری افزود : از گسترش همکاری های فناوری استقبال می کنیم و مشارکت سرمایه گذاری خارجی در طرح های اقتصادی ایران یکی از زمینه های همکاری می تواند باشد.

وی گفت : فهرست اولویت های سرمایه گذاری و شرایط همکاری مشترک در سایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های فنی قابل مشاهده است.
طاهری افزود : بالابردن بهره وری در واحدهای تولیدی موجود باتوجه به نوع توانمندی اتریش می تواند یکی از زمینه های همکاری باشد.

وی گفت : صنایع پایین دستی صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی ، معدن ، ماشین الات معدنی ، اکتشاف ، آلومینیوم ، صنایع فولاد و سیمان ، ایجاد شهرک های صنعتی خاص ، ارائه تسهیلات مالی ، فاینانس و یوزانس و دیگر روش های تامین مالی اتریش ، ایجاد واحدهای طراحی و مهندسی در رشته های مورد علاقه از اولویت های سرمایه گذاری مشترک است.

طاهری افزود : سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی موجود و استفاده از ظرفیت های خالی و توسعه و نوسازی این واحدها برای صادرات محصول زمینه های دیگری است که در صورت توافق کلی می توان کار را اغاز کرد.

همچنین در این دیدار تعدادی از صاحبان و مدیران شرکت های اتریشی ضمن معرفی مجموعه ها و شرکت های تحت مدیریت ، آمادگی خود را برای همکاری در تمام زمینه ها از جمله صنایع خودروسازی ، طراحی مهندسی ، انتقال فناوری و خدمات فنی و مهندسی اعلام کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: