کد خبر: ۴۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 08 September 2015
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور عقبایی با اشاره به اینکه رشد اجاره بها در تابستان امسال حدود 10 درصد نسبت به سال 93 بوده است، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و کاهش جابه جایی ها در مهرماه شاهد کاهش معاملات اجاره هستیم.
حسام عقبایی امروز در نشست خبری گفت: با توجه به ثبات قیمت در بازار مسکن و افزایش معاملات ، امسال بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن است.
وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به خروج از رکودی که در بازار مسکن صورت گرفته و معاملات مسکن رو به رشد است ، تا پایان سال جاری با تثبیت وضع اقتصادی ، آرامش به بازار مسکن بازگردد و شاهد رشد معاملات خرید و فروش و اجاره مسکن باشیم.

عقبایی تصریح کرد :‌ به مردم اطمینان می دهیم که بهترین فرصت برای سرمایه گذاری و تبدیل سرمایه در حوزه مسکن است و دغدغه ای برای خرید و فروش خانه نداشته باشند.
عقبایی گفت : با توجه به اینکه فصل تابستان ، زمان نقل و انتقالات مسکن است؛ حجم معاملات تا نیمه اول شهریور روند صعودی داشته است بطوری که بر اساس آمار و ارقام در شهر تهران در مرداد
امسال 14 هزار و 355 قرارداد خرید و فروش و در تیر ماه 12 هزار و 892 قرارداد خرید و فروش گزارش شده است.

وی اظهار داشت : در قراردادهای اجاره نیز در شهر تهران 20 هزار و 595 قرارداد و تیر امسال
19 هزار و746 قرارداد منعقد شد.
وی ادامه داد: درکشور نیز 86 هزار و 762 قرارداد خرید و فروش درتیرماه و 81 هزار و 695 قرارداد اجاره ثبت شده است.

عقبایی گفت: در 13 روز اول شهریور در سراسر کشور 36 هزار و 523 قرارداد خرید و فروش و 29 هزار و 803 قرارداد اجاره منعقد شد و در شهر تهران 6 هزار و 42 قرارداد خرید و فروش و 8 هزار و 434 قرارداد اجاره و در مجموع در شهریور 14 هزار و 899 قرارداد در شهر تهران منعقد شده است.

وی افزود: معاملات مسکن در سال جاری صعودی بوده و در فروردین نیز 5 هزار و 823 قرارداد در شهر تهران و در اردیبهشت 16 هزار و606 قرارداد و در خرداد 17 هزار و 232 قرارداد خرید و فروش صورت گرفت که در تیرماه به دلیل مصادف شدن با ماه رمضان آمار معاملات مسکن کاهش داشته است. همچنین در شهر تهران پیش فروش خانه در 13 روز اول شهریور 236 مورد و در مرداد نیز 552 مورد بوده است.

عقبایی ادامه داد : در شش ماه دوم شاهد کاهش قیمت اجاره بها نسبت به تابستان خواهیم بود.
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک درباره افزایش اجاره بها در تابستان جاری نسبت به تابستان
پارسال گفت: به دلیل اینکه هیچ رشد قیمتی در بازار مسکن نداشتیم اجاره بها نباید افزایش می یافت اما چون اجاره بها تابع نرخ تورم نیز است نسبت به پارسال 10 درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه بیشتر بازار مسکن ایران مصرفی شده است، گفت: متقاضیان خرید در بازار زیاد است، اما قدرت خرید ندارند و نمی‌توانند وارد این بازار شوند.

عقبایی با اشاره به وجود بیش از 200 صنعت و شغل مرتبط با مسکن است ، گفت: باید طرح‌های مختلفی را در این بخش از جمله ارائه تسهیلات، بسته‌های تشویقی، ارائه تخفیف و... اجرایی کنیم تا رونق به بازار بازگرددو افزایش تسهیلات محرک مناسب در بازار مسکن است.
عقبایی تصریح کرد: دریافت مالیات از خانه های خالی می تواند عرضه مسکن را افزایش دهد و اجاره بها را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد قیمت مسکن مربوط به قیمت زمین است ، افزود: زمانی سازندگان به سود کمتر از 200 تا 300 درصد راضی نبودند اما اکنون این سودها منطقی تر و به قیمت واقعی نزدیک تر شده است و سود بیشتر از 20 درصد حاکی ازحباب در قیمت واقعی است.

عقبایی ادامه داد:در کل کشور بیش از 120 هزار مشاور املاک دارای پروانه کسب و 700 واحد فاقد پروانه کسب در کشور وجود دارد که 30 درصد ان در حال ساماندهی است.
وی درباره ورود مسکن به بورس گفت: به دلیل ناهمگن بودن کالای مسکن امکان ورود مسکن به بورس نیست و بورس مسکن در هیچ کشوری وجود ندارد . 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: