کد خبر: ۴۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 08 September 2015
رئیس شورای هماهنگی بانک های خصوصی با تاکید بر اینکه در ابتدای شکل گیری بانک های خصوصی قرار بود تعیین نرخ سود آنها تا حدودی انعطاف پذیر باشد، گفت: باید متناسب با مشتریان و اعتبارسنجی آنان بتوانیم در نرخ سود و خدمات بانکی و پولی مزیت هایی درنظر بگیرند.
کوروش پرویزیان در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: در بانکداری اسلامی هم هرگز نرخ دستوری سود بانکی تصریح نمی شود بلکه این نرخ سود تابع میزان سود و زیان مورد انتظار از فعالیت های بانکی و رفتارهای تسهیلات گیرندگان است و نمی توان برای آن در ابتدای فعالیت نرخ ثابتی درنظر گرفت.

وی با بیان اینکه بانکداری بدون ربا در کشور ما قانون خوبی است، گفت: اگر این قانون به طور کامل اجرایی شود می تواند مسیر توسعه و تکامل بانکداری کشور را تا رسیدن به عالی ترین سطح یعنی بانکداری اسلامی هموار کند که در آن صورت همه رفتارهای بازار پولی اعم از طرف های عرضه و تقاضای پول شفاف و مبتنی بر شرع مقدس اسلام خواهد بود.

پرویزیان تاکید کرد: قانون بانکداری بدون ربا به معنی حداکثر دستاورد و سقف انتظارات نظام اقتصاد اسلامی نیست بلکه آغاز راه است و باید بتوانیم متناسب با نیازهای روز و مدرن و همچنین شرایط محیطی و پیرامونی خود ابزار پولی و مالی مناسبی طراحی کنیم که هم به تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران کمک می کند و رونق تولید و توسعه اقتصادی هم از دستاوردهای آن خواهد بود.

وی افزود: در سالهای اخیر هم ابزار مالی جدیدی مانند مرابحه تعریف شده است و ما همچنان نیاز داریم متناسب با نیازهای مدرن و شرایط جدید اقتصادی و اجتماعی کشور این ابزارها را توسعه دهیم اما هنوز تا رسیدن به بانکداری اسلامی فاصله زیادی داریم.

پرویزیان گفت: البته دستاوردهای بانکداری کشور در اجرای قانون بانکداری بدون ربا ارزشمند است اما کافی نیست و باید به تلاش های خود ادامه دهیم. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: