کد خبر: ۴۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 08 September 2015
با حضور وزیر اقتصاد و مسئولان ستادی وزارتخانه از بستر تبادل اطلاعات اقتصادی و مالی کشور رونمایی شد.
با حضور وزیر اقتصاد و مسئولان ستادی وزارتخانه از بستر تبادل اطلاعات اقتصادی و مالی کشور رونمایی شد.

به گزارش فارس، صبح امروز با حضور وزیر اقتصاد و معاونان وزارتخانه همراه رؤسای سازمان‌های وابسته از بستر تبادل اطلاعات اقتصادی و مالی کشور رونمایی شد.

در این مراسم شرف شاهی معاون توسعه مدیریت وزارت اقتصاد با اشاره به 7 راهبرد کلیدی وزارتخانه اظهار داشت: براساس این 7 راهبرد، 8 پروژه کلیدی شروع شده که شامل مدیریت دارایی دولت، شفاف‌سازی و هوشمندسازی یا خزانه‌داری الکترونیک، بهبود فضای کسب و کار و پیاده‌سازی نظام جامع مالیاتی در کنار بستر تبادل اطلاعات اقتصادی و مالی کشور طراحی شده است.

در ادامه رضوی رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارتخانه با اشاره به اینکه این بستر اولین گام وزارت اقتصاد در توسعه بخش IT ستاد اقتصاد مقاومتی تلقی می‌شود، بیان داشت: در حال حاضر مرحله پایلوت تمام شده و آماده برای شروع در سراسر کشور هستیم.

وی ادامه داد: در گذشته تجمیع اطلاعات اقتصادی وجود داشت، اما اکنون یک بستر برای تبادل اطلاعات ایجاد شده است.

وی به مطالعه و ملاحظات 7 کشور در زمینه ایجاد بستر پرداخت و یادآور شد: ملاحظات کشور در نظر گرفته شده و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و تهران اجرا شد.

وی به اسناد پشتیبان ایجاد این بستر اشاره کرد و گفت: سال 92، شورای فناوری اطلاعات سند دولت الکترونیک را ابلاغ کرد که اولین زمینه برای توسعه این بستر بود، همچنین یک ماه پیش آیین‌نامه اجرایی ماده 1 قانون رفع موانع تولید تصویب شد و در کنار این مباحث مصوبه شورای اقتصاد دایر بر توسعه بسترهای اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات قانونی این بستر اطلاعاتی است.

رضوی تأکید کرد: وزارت اقتصاد رگولاتوری تبادل اطلاعات اقتصادی و مالی کشو راست که دستگاه‌ها باید با استاندارد مصوب هماهنگ باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: