کد خبر: ۴۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - 06 September 2015
وزیر اقتصاد ایالت بادن - وورتمبرگ آلمان در خصوص حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان گفت: در حال حاضر حجم این مبادلات بسیار کم شده است، اما براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک دو برابر و بعد از آن چهار برابر می‌شود.
نیلز اشمید در مراسم دیدار با وزیر نیرو ایران با بیان این‌که در حال حاضر حجم مبادلات ایران و آلمان یک میلیارد دلار شده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های زیادی را برای بهبود این وضعیت در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به ارتباط خوب ایران و آلمان با یکدیگر گفت: امیدواریم بتوانیم این ارتباط را ادامه دهیم و با حفظ منابع تجدید‌پذیر بتوانیم میزان همکاری‌ها را ارتقاء دهیم.

وزیر اقتصاد ایالت وورتمبرگ آلمان در خصوص هیات همراه خود گفت: شرکت‌هایی که از آلمان به ایران آمده‌اند در زمینه‌ی شهرسازی و انرژی‌های تجدید پذیر متخصص هستند به همین دلیل امیدواریم در این دو زمینه بتوانیم فعالیت خوبی را با ایران داشته باشیم.

اشمید ادامه داد: یکی از علل موفقیت آلمان در به‌کارگیری از انرژی‌های تجدید‌پذیر استفاده از تحقیقات کاربردی در این زمینه بوده است، لذا قرار بر این شده تا بین متخصصین دو کشور ارتباط برقرار شود و دولت‌ها از این ارتباط حمایت ویژه‌ای کنند.

وی در خصوص علائق همکاری آلمان با ایران گفت: شرکت‌هایی که از ایالت وورتمبرگ آلمان به ایران آمده‌اند علاقه همکاری در زمینه‌ی ماشین‌سازی و انرژی‌های تجدید‌پذیر را با ایران دارند.

وزیر اقتصاد ایالت وورتمبرگ آلمان با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری‌هایی که در ایران قرار است انجام شود، گفت: هنوز زود است که بتوان در این باره صحبت کرد، اما می‌توان گفت شرکت‌هایی که از این ایالت به ایران آمده‌اند آمادگی خود را اعلام می‌کنند و درحال حاضر به دنبال کسب اطلاعات از شرایط ایران هستند.

اشمید با بیان این‌که هیات ما علاقه‌مند است در حوزه‌های بهره‌وری انرژی و صرفه‌جویی در آب ایران را حمایت کند، گفت: ایالت ما دارای بنگاه‌های کوچک و متوسط خانوادگی است که در این زمینه می‌تواند حمایت‌های خوبی را برای ایران داشته باشد.

وی با بیان این‌که در ایالت وورتمبرگ آلمان شرکت‌های خوبی در حوزه انرژی تجدید‌پذیر و ارتقاء بهره‌وری ساختمان فعالیت می‌کنند، گفت: این هیات جزو چهار شرکت بزرگ دنیا در حوزه انرژی است.

وزیر اقتصاد ایالت وورتمبرگ آلمان برای ایجاد همکاری با ایران شرط شفافیت و ایجاد قوانین یکسان برای شرکت‌ها را خواستار شد و اظهار کرد: با توجه به این‌که این مساله در تمام بازارهای جهانی مورد توجه است خواسته ما از ایران است که با وضع قوانین شفاف و اجرایی کردن آن شرکت‌های ما را حمایت کنند.

اشمید ادامه داد: مساله‌ی بعدی مورد توجه این است که در مناقصه‌های عمومی شفافیت قانون وجود داشته باشد تا شرکت‌های ما بتوانند در آنها شرکت کنند و باید گفت که این مساله به نفع ایران است، چرا که موجب تبادل اطلاعات و فناوری می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: