کد خبر: ۴۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 07 September 2015
قطعا یکی از مواردی که هر کسب و کاری را زنده و قدرتمند نگه می دارد مهارت در مشتری مداری خواهد بود. این عبارت به ظاهر ساده می تواند یک کسب و کار کوچک را به کسب و کاری گسترده و موفق تبدیل کند.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(درآمد زایی)؛ قطعا یکی از مواردی که هر کسب و کاری را زنده و قدرتمند نگه می دارد مهارت در مشتری مداری خواهد بود. این عبارت به ظاهر ساده می تواند یک کسب و کار کوچک را به کسب و کاری گسترده و موفق تبدیل کند، اما برای دست یافتن به چگونگی های آن می بایست از اصولی پیروی کنید تا در نهایت به یک مدیر با قابلیت مشتری مداری بالا مبدل شوید. با توجه به اهمیت این مسئله برای حصول موفقیت در کسب و کار به بررسی عواملی موثر در جهت مشتری مداری خواهیم پرداخت.

نخستین نکته شناخت جزئیات رفتاری مشتریان است. برای مثال اگر مشتری شما از طرف یک شرکت و یا کسب و کار دیگر است، لازم خواهد بود تا تمامی موارد مربوط به آن را بشناسید مانند زمینه فعالیتی، تعداد ارباب رجوع، تعداد کارمندان، نکات مورد توجه شرکت و سرویس های مورد نیاز آن ها. با کسب اطلاعات مربوطه تعامل بهتری بین کسب و کار شما با مشتری برقرار می شود که این تعامل بهتر در نهایت منجر به رجوع مجدد مشتری و رضایت مندی بیشتر می شود، بدین ترتیب گامی بزرگ در جهت مشتری مداری برداشته اید!

در گام بعدی باید نقاط ضعف و قدرت خود را در برخورد با مشتریان گذشته بررسی کنید. بهترین راه یادداشت است، در این صورت هم نقاط ضعف و قدرت خود را پیدا می کنید و هم آن ها گردآوری کرده و برای مرور در دسترس دارید. هر بار که به یادداشت های خود مراجعه کنید مجموعه ای از بهترین نکات را در اختیار خواهید داشت که بسیار کمک کننده خواهند بود.

استفاده از ویژگی های عصر ارتباطات نیز راه گشا است، با برقراری تماس های تلفنی، ارسال پیامک و یا ایمیل به مشتریان خود به آن ها نشان می دهید که به فکرشان هستید و برایشان وقت صرف می کنید. می توانید مشتری ها را از سرویس ها و یا محصولات جدید خود مطلع کنید و یا حتی احوال آن ها را جویا شوید، شاید در گام نخست عجیب به نظر برسد اما بدون شک تاثیر خود را خواهد گذاشت.

توجه داشته باشید برای کسب سود بیشتر و موفقیت به دنبال آن، همیشه حق را به مشتری بدهید. اگر اشتباهی رخ داد حتما معذرت خواهی کنید و حتی اگر حق با مشتری نبود باز هم آن ها را تصدیق کنید. شاید این کار سخت به نظر برسد اما یک مشتری بیشتر را حفظ کرده اید. وجود خاطره های بد سبب می شود تا مشتری برای بار دوم دیگر به شما رجوع نکند و از دست د ادن مشتری مساوی است با امتیاز منفی پس تا حد امکان از ایجاد این امتیاز های منفی برای خود و کسب و کارتان جلوگیری کنید.

رعایت مجموعه ی چند راه کار ذکر شده موجب می شود تا کم کم به یک مدیر مشتری مدار حرفه ای تبدیل شوید و این امر موفقیت های بیش از پیش را برای کسب و کار شما فراهم خواهد نمود. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: