کد خبر: ۴۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - 05 September 2015
ریباک کمپانی تولید کننده تجهیزات ورزشی بریتانیایی است که در آمریکا مستقر بوده و به طور عمده به تواید کفش های ورزشی، پوشاک و لوازم ورزشی می پردازد.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(برند)؛ ریباک کمپانی تولید کننده تجهیزات ورزشی بریتانیایی است که در آمریکا مستقر بوده و به طور عمده به تواید کفش های ورزشی، پوشاک و لوازم ورزشی می پردازد. این کمپانی در سال 1895 به دست جی دبلیو فاستر تحت عنوان جی دبلیو فاستر اند سانز راه اندازی شد. چند سال بعد نام شرکت به ریباک تغییر پیدا کرد که به معنی نوعی غزال آفریقایی است و از سال 2005 به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت آلمانی آدیداس به فعالیت پرداخته است. دفتر مرکزی کمپانی ریباک در شهر کانتون، ماساچوست، ایالات متحده قرار دارد. دفاتر زیر مجموعه نیز در آمستردام، کانادا، هونگ کونگ و مکزیک قرار گرفته اند.

تاریخچه احداث کمپانی به سال 1895 باز می گردد، زمانی که جوزف ویلیام فاستر به همراه پسرانش تصمیم به تاسیس کمپانی تولید کفش گرفت و نام آن را جی دابلیو اند سانز نهاد. به زودی کفش های کمپانی در سراسر بریتانیا به فروش رسیدند و محصولات کمپانی به طور گسترده ای توسط ورزشکاران بریتانیایی در المپیک تابستانی سال 1924 پاریس استفاده شد. با فرا رسیدن دهه 80 ریباک به فروشی بالغ بر 1.5 میلیون دلار رسید. در سال 1982 ریباک نخستین کفش ورزشی مخصوص بانوان را تولید کرد و تا پایان سال فروش کمپانی به مرز 13 میلیون دلار دست یافت. طی دهه 80 ریباک تولیدات خود را از کفش به پوشاک ورزشی و لوازم جانبی و همچنین خط تولید ویژه کودکان با نام ویباکز ارتقا داد. راه اندازی خط تولید های جدید برای این کمپانی موفقیتی بیش از پیش را فراهم نمود.

در آگوست 2005 آدیداس کمپانی ریباک را به عنوان یکی از زیرمجموعه های خود تحت کنترل گرفت اما همچنان تولیدات این کمپانی با وجود استقرار کمپانی مادر در آلمان، با نام ریباک و در کانتون ماساچوست به حیات خود ادامه می دهد.

طراحی های ویژه کمپانی به خصوص در دهه 80 برای بانوان موفقیتی بی سابقه را برای ریباک به ارمغان آورد. به طوری که در سال 1984 بیش از نیمی از فروش کمپانی متعلق به کفش های ورزشی طراحی مخصوص بانوان بود. امروزه این کمپانی با وجود نمایندگی ها و فروشگاه های بیشمار خود در سراسر دنیا و در عین حال کیفیت بالای محصولات خود، یکی از بهترین تولید کنندگان تجهیزات ورزشی به شمار می رود. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: