او افزود:« با ایجاد شرکتی تحت عنوان طرح و اندیشه قبل از سال 1390 که الان حدود 8 سالی میشود که فعالیت میکند با استراتژیهایی تحت عنوان سیاستگذاریهای داخلی بانکی، هم از حیث برونسپاری و هم از جهت استفاده از نیروهای زبده و خبرهای که میتواند در جهت وصول مطالبات یا تعیین تکلیف مطالبات استفاده کند چه در درون بانک و چه در محل این شرکت از انسجامی برخوردار شود که خوشبختانه توانسته وصول مطالبات خوبی در این چند سال گذشته داشته باشد و یک pml بسیار مطلوبی در شبکه بانکی از خودش به جای گذاشته باشد.»
اسکندری در ادامه گفت:« الان هم بانکهای دیگر در صدد هستند که بتوانند از همین روشی که بانک ملت استفاده کرده بهره ببرند تا بتوانند مطالباتشان را به این شکل کاهش دهند ولی تاکید بر این است که این مسیر باید یک روز به جایی برسد که از مطالبات ثابت شده و تثبیت شدهای برخوردار باشیم چون عملا رشد مطالبات یکی از دغدغههای هر بانکی است.»
معاون اعتباری و حقوقی بانک ملت اظهار داشت:« نظر من این است که باید ورودیهای ما ملاک بررسی دقیقتری قرار بگیرد و بهداشت اعتباری با کیفیتتر انجام شود تا پیشگیریهای لازم از حیث ایجاد مطالبات در ابتدای کار صورت بگیرد.»
او افزود:« در جوامعی مثل کشور ما که بحرانهای اقتصادی بوجود میآید بعضی از فعالان اقتصادی با مشکل مواجه میشوند حالا بعضی از اینها تمایل ندارند که بدهیهای خودشان را بدهند که در این صورت از ابزارهایی مثل شرکت طرح و اندیشه بهره برده و اینها را به سمت بازپرداخت میبرند تا بانک بتواند مطالباتش را کاهش دهد.»
اسکندری گفت:« برخی از مشتریان که از فعالان خوب اقتصادی هستند، لازم است بانک و شرکت طرح و اندیشه بررسی کند و ببیند اگر واقعا امکان وصول مطالبات را حتی به صورت تقسیط ندارند، از آنها حمایت کرده و از طریق سیستم تزریق نقدینگی مجدد، بتوانیم مطالبات را به حیطه وصول در بیاوریم و بتوانیم مشتری را احیا کنیم تا دوباره مشتری جدید بانک شوند.»