کد خبر: ۴۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - 02 September 2015
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طی چهار ماه نخست امسال 24میلیارد ریال تسهیلات در این استان به مشاغل خانگی پرداخت شده است.
محمود احمدی افزود: تاکنون هیچ اعتباری در زمینه مشاغل خانگی برای امسال به استان اعلام نشده لذا این میزان تسهیلات از محل منابع بانکی و اعتبارات پارسال اعطا شد.

وی در ادامه اظهارداشت: به رغم اعتبارات خوبی که در بخش تسهیلات مشاغل خانگی برای خراسان رضوی مصوب شده استقبال فعالان مشاغل خانگی برای دریافت این تسهیلات کمتر از انتظار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: میزان اعتبارات مصوب سال 92 برای مشاغل خانگی 325 میلیارد ریال بود که تنها 88 میلیارد ریال آن در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

وی افزود: در سال 93 نیز اعتبارات استان در این زمینه 310 میلیارد ریال بود که تنها 57 میلیارد ریال آن پرداخت شد زیرا میزان استقبال از این تسهیلات بسیار کم بود.

احمدی ادامه داد: مهمترین علت عدم استقبال مشاغل خانگی از این تسهیلات سود بالای بانکی و نیز سختگیری بانکها در اخذ وثیقه و ضمانت بازپرداخت تسهیلات بوده است.

وی گفت: به همین دلایل بسیاری از دستگاههای حمایتی از جمله کمیته امداد از دریافت تسهیلات خودداری کرده و از محل تسهیلات خوداشتغالی خود به مددجویان فعالشان در این زمینه تسهیلات پرداخت کردند.

احمدی افزود: در بازنگری شورای پول و اعتبار در مورد نرخ تسهیلات بانکی در این بخش سود 25 درصد به 21 درصد کاهش یافت اما همچنان این میزان نرخ سود برای تسهیلات بالا و با بی رغبتی فعالان مشاغل خانگی همراه است.

وی ادامه داد: طی پنج ماه گذشته امسال 665 مجوز مشاغل خانگی در خراسان رضوی صادر شده در حالی که در مدت مشابه پارسال صدور 1410 مجوز در این زمینه ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال برای خانواده ها نقش مهمی دارد تاکید کرد: حمایت از این موضوع می تواند در مدیریت و کاهش معضل بیکاری تاثیر بسزایی داشته باشد.

طی سال 1393 در مجموع پنج هزار و 599 مجوز مشاغل خانگی در استان خراسان رضوی پس از ثبت نام و طی مراحل تایید، صادر شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: