کد خبر: ۴۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - 31 August 2015
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: رتبه اعتباری این بانک بعد از برجام در شاخص ارزی بلندمدت از با ثبات به مثبت ارتقاء یافته است.
علی صالح آبادی در نشست با خبرنگاران با تاکید بر راهبرد بانک توسعه صادرات در حمایت از صادر کنندگان و توسعه سرمایه گذاری ها در کشور افزود: توسعه بندر شهید بهشتی در چابهار با 334 میلیون دلار مشارکت بانک توسعه صادرات تحت عنوان توسعه سواحل مکران در جنوب شرق کشور انجام شده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در توسعه سواحل مکران گفت: با اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی ظرفیت این بندر از 2 و نیم میلیون تن به 8 و نیم میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا افزایش می یابد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تأمین مالی طرح خط انتقال سوم برق ایران - ارمنستان را از دیگر برنامه های راهبردی این بانک بیان کرد و افزود:‌ با ساخت این خط انتقال ظرفیت انتقال برق میان ایران و ارمنستان از 300 مگاوات فعلی به یک هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به همکاری های گازی میان ایران و ارمنستان گفت: در سفر وزیر انرژی ارمنستان در هفته آینده مذاکراتی نیز برای توسعه همکاری ها با بانک توسعه صادرات انجام خواهد شد.

صالح آبادی با اشاره به آغاز اجرای طرح پتروشیمی بوشهر در اواخر سال گذشته با 2/2 میلیارد یورو سرمایه گذاری از محل فاینانس خارجی با مشارکت این بانک افزود: گشایش اعتبار این طرح انجام شده است و پیش بینی می شود مرحله نخست پتروشیمی بوشهر اواخر سال 96 به بهره برداری برسد که از مجتمع های بزرگ کشور محسوب می شود و توان صادراتی ایران را در محصول پتروشیمی افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بانک توسعه صادرات در رتبه بندی بنکر در رتبه 516 در بین یک هزار بانک برتر قرار گرفته است ، گفت: از این جایگاه راضی نیستیم و رتبه بانک ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کسب مقام اول مبارزه با پولشویی رتبه اول بنگاه اقتصادی پیشرو در مدیریت سلامت اداری را از موفقیت های بانک توسعه صادرات بیان کرد و افزود: در مجمع این بانک که هفته قبل نیز برگزار شد هیچ بند حسابرسی در صورت های مالی نداشتیم و علاوه بر آن بانک توسعه صادرات از بانک مرکزی اضافه برداشت نداشته است.

صالح آبادی ، ارتقاء سامانه انتقال الکترونیکی وجه را از دیگر اقدامات این بانک بیان کرد و گفت: سقف انتقال وجه در این سامانه برای اشخاص حقوقی در داخل بانک از 100 میلیون تومان به 300 میلیون تومان و در سامانه ساتنا از 45 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش یافته است.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات افزود : سرویس همراه بانک نیز برای گوشی های اندروید راه اندازی شده است و مشتریان با استفاده از بستر اینترنت در درون بانک تا سقف 100 میلیون تومان و در بین بانکی تا 3 میلیون تومان وجه جابجا می کنند.

صالح آبادی با تشریح دیگر اقدامات بانک توسعه صادرات در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت:‌ برای ارتباط موثر با مشتریان این امکان فراهم شده است که مشتریان فرآیند درخواست خود را بتوانند از بیرون بانک ردیابی کنند.

وی افزود: این خدمت که سامانه ردا نامگذاری شده است از امروز کار خود را آغاز کرده است.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات مشارکت در اجرای سامانه چکاوک و سامانه ضمانت ریالی را از دیگر خدمات بانک توسعه صادرات بیان کرد و گفت:‌ این بانک در سال 93 بالغ بر 44 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که در مقایسه با سال قبل آن 16 درصد افزایش داشت.

صالح آبادی افزود: تا پایان مرداد امسال نیز 23 هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده که 60 درصد تسهیلات تأمین سرمایه در گردش بنگاه ها و بقیه تأمین اعتبار اجرای طرح ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد : سیاست بانک توسعه صادرات هدایت تسهیلات پرداختی به سمت تعلیم سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی و صادرات محور با هدف فعال کردن ظرفیت های خالی این واحدهاست.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت : تا پایان مرداد امسال مانده تسهیلات این بانک نیز 98 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با اسفند ماه سال گذشته 10 درصد افزایش دارد که 80 درصد ارزی و 20 درصد هم ریالی است.

صالح آبادی با اشاره به اینکه این بانک به همه بخش های اقتصادی صادرات محور تسهیلات پرداخت کرده است ، افزود: سهم بخش کشاورزی و شیلات 6 درصد ، سهم صنعت و معدن 57 درصد ، سهم بخش های آب ، برق و گاز 11 درصد ، سهم حمل و نقل 15 درصد و سهم بازرگانی و خدمات از تسهیلات پرداخت شده 10 درصد است.

وی با اشاره به فعالیت 40 شعبه از بانک توسعه صادرات در کشور از جمله سرزمین اصلی و مناطق آزاد گفت: سیاست این بانک توسعه شعب نیست اما برای سهولت در ارائه خدمات طرح خدمت با بانک های ملی و صادرات امضا شده است که مشتریان از طریق شعب این بانک ها بتوانند چک های بانک توسعه صادرات را نقد و استفاده کنند و از خدمات این بانک ها بهره مند شوند.

صالح آبادی همچنین با اشاره به شرایط پیش روی بانک توسعه صادرات پس از برداشته شدن تحریم ها افزود: مذاکرات با بانک های متعدد خارجی از جمله بانک چین به عنوان چهارمین بانک بزرگ دنیا آغاز شده است و روابط کارگزاری و بانکی ما پس از اجرای برجام احیاء خواهد شد.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم از خطوط اعتباری بانک های خارجی شامل فاینانس و ریفاینانس برای تأمین مالی طرح ها استفاده کنیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: با این اقدام به جای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از منابع بانک های خارجی استفاده خواهیم کرد.
صالح آبادی گفت: نسخه سوئیفت در بانک توسعه صادرات در حال بروز رسانی است و بلافاصله پس از اجرای برجام اتصال سوئیفت بانک توسعه صادرات انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش بانکداری نوین و بین المللی همگام با توسعه بانکداری در دنیا از برنامه های جدی بانک توسعه صادرات است ، افزود : در شرایط آتی این امکان فراهم خواهد شد تا با حداقل هزینه و به آسانی نقل و انتقال وجوه از هر نقطه به هر نقطه در جهان انجام شود.

صالح آبادی با اشاره به اینکه از وجوه آزاد شده در خارج از کشور برای توسعه صادرات استفاده خواهد شد ، گفت: یکی از برنامه های ما آن است که بتوانیم ضمانت نامه ارزی برای صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی را به سهولت صادر کنیم.

وی با اشاره به 20 تا 25 میلیارد دلار ظرفیت کشور در صادرات خدمات فنی و مهندسی افزود: برای اینکه پیمانکاران ما در طرح های خارج از کشور بتوانند در مناقصه ها شرکت و برنده شوند باید ضمانت نامه ارزی و ضمانت نامه حسن انجام کار ارائه کنند که بسیار مهم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: