
بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه ؛ مدیرعامل بیمه کوثر درباره رقابت در بین شرکتهای بیمه گفت: متأسفانه در کشور ما مفهوم رقابت و نرخشکنی با هم تداخل پیدا کرده، اعتقاد داریم رقابت باید فنی و تخصصی باشد و در این زمینه با روانسازی در خدمات، پرداخت خسارت بهموقع، نوآوری و اعتمادسازی میتوان در رقابت موفق بود.
ساختمان جدید شعبه خراسانرضوی شرکت بیمه کوثر افتتاح شد.
عبدالرسول عطایی، مدیرعامل بیمه کوثر در مراسم افتتاح این ساختمان گفت: یکی از مشکلات اساسی صنعت بیمه در کشور ما نبود فرهنگ بیمه است و درخواست من از رسانهها این است که نقش مهمی را در ایجاد فرهنگ بیمه ایفاء کنند.
وی درباره تمایز بیمه کوثر با دیگر بیمهها بیانکرد: یکی از وجوه تمایز این شرکت این است که در حوزههایی که تاکنون بیمهناپذیر بوده یعنی حوزه صنایع دفاعی وارد شده است.
عطایی با اشاره به اینکه ما سعی داریم خدمات بیمه را گسترش دهیم، یادآورشد: درحالیکه سهم بیمههای زندگی در کشور 10درصد است، سهم این بیمه در بیمه کوثر بیش از 17درصد است.
مدیرعامل بیمه کوثر خاطرنشانکرد: در حالحاضر 900 نمایندگی حقیقی، 31شعبه در مراکز استانها و 9 شرکت حقوقی و بالغ بر 300 باجه ارائه خدمات در 1500 نقطه در کشور خدمات ارائه میدهند.
وی دستیابی به رتبه اول تا سال 1404 را چشمانداز این بیمه عنوان و بیانکرد: در حال حاضر رتبه پنجم را در بین بیمههای خصوصی داریم.
وی گفت: متوسط رشد فروش بیمهنامه در چهارماه اول امسال در صنعت بیمه کشور 7.5 درصد است درحالی که این نرخ در بیمه کوثر 38 درصد است.
مدیرعامل بیمه کوثر با بیان اینکه تنها صنعتی که بعد از تحریمها رشد و پیشرفت چشمگیری داشت، صنعت بیمه بود، گفت: بعد از لغو تحریمها حداقل با ورود شرکتهای خارجی به صنعت بیمه، زمینه رشد و ارتقای شرکتهای داخلی برای ارائه خدمات بهتر فراهم میشود و از طرفی ما میتوانیم از آموزشهای بسیار خوبی بهرهمند شویم.
وی تأکید کرد: اگر بیمه در جامعه فرهنگسازی شود دیگر نیازی به حمایت دولت از حادثهدیدگان نیست و این وظیفه بیمه است که بهعنوان پشتیبان، آرامش و آسایش را با ارائه خدمات جبران کند.