کد خبر: ۴۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - 29 August 2015
گروه صنعتی ایران خودرو در مردادماه گذشته تعداد فروش محصولات خود را به بیش از 44 هزار خودرو رساند كه این عدد در مقایسه با مردادماه سال گذشته بیش از 2500 دستگاه افزایش داشته است.
معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو، با اعلام این خبر اظهار كرد: در مردادماه سال 93 تعداد فروش محصولات ایران خودرو به صورت تجمیعی 41 هزار و 541دستگاه بود كه این عدد در مردادماه 94 به بیش از 44هزار دستگاه رسید.

مصطفی خان كرمی اظهار كرد: این افزایش فروش در حالی صورت گرفته است كه در ماه های اخیر به دلایل گوناگون بازار خودرو در ركود به سر می برده اما گروه صنعتی ایران خودرو با ایجاد و اجرای طرح های مختلف فروش، علاوه بر ادامه روند فروش محصولات خود، موفق به افزایش آن نیز شد.

وی در ادامه به دلایل ركود بازار خودرو در تابستان امسال اشاره كرد و گفت: علاوه بر عوامل كلان اقتصادی مانند كاهش قدرت خرید مردم، فضای روانی ایجاد شده پس از توافق هسته ای باعث شده تا مردم منتظر كاهش قیمت خودروها باشند، در حالی كه قیمت خودرو تابع شرایط واقعی اقتصادی است و به صرف توافق سیاسی محصولی كاهش قیمت نخواهد داشت.

معاون فروش ایران خودرو افزود: در صورتی می توان قیمت خودرو را كاهش داد كه عوامل موثر بر قیمت تمام شده محصول مانند بهای خرید مواد اولیه، دستمزد و حقوق، نرخ تسهیلات بانكی و ... كاهش پیدا كند، در حالی كه ارزانی در هیچیك از این عوامل روی نداده است.

خان كرمی در ادامه به انتظار مردم برای ورود محصولات جدید نیز اشاره كرد و افزود: گروه صنعتی ایران خودرو دور تازه ای از همكاری های بین المللی را آغاز كرده و با جدیت تمام به دنبال ایجاد تنوع در سبد محصولات خود است اما ورود و تولید محصولات مشترك با خودروسازان جهانی مستلزم فرآیندی است كه دوسال زمان لازم دارد و انتظار ورود خودروهای جدید در دو ماه آینده دور از ذهن است.

وی افزود: تیراژ تولید در گروه صنعتی ایران خودرو به حد مطلوب رسیده و مدیرعامل ارشد گروه برنامه و هدف اصلی ایران خودرو در سال 94 را افزایش كیفیت محصولات تعیین كرده به شكلی كه محصولات تولیدی تا ده هزار كیلومتر نخست كاركرد، نیاز به مراجعه به تعمیرگاه یا نمایندگی های خدمات پس از فروش نداشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: