کد خبر: ۴۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - 29 August 2015
وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: وزارت علوم آماده توسعه ديپلماسي علمي در دوره پساتحريم است.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: محمد فرهادي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به مهم‌ترين اولويت‌هاي وزارت علوم در دوره پسا تحريم، افزود: اولين طرح تحقيقاتي وزارت علوم براي دوره پسا تحريم، انعقاد تفاهم‌نامه همکاري با دانشگاه آخن آلمان است که بخشي از فعاليت‌هاي اجرايي مربوطه در ايران و بخشي نيز در آلمان انجام خواهد شد.

وي ادامه داد: در چندماه گذشته، مقدمات ارتباط و همکاري دانشگاه‌هاي داخلي با بسياري از دانشگاه‌هاي منطقه‌اي و برخي از دانشگاه‌هاي اروپايي فراهم شده است.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري اظهارکرد: افزايش همکاري‌هاي علمي با اجراي طرح‌هايي همچون تبادل استاد و دانشجو، برگزاري دوره‌هاي مشترک علمي و در صورت لزوم، تأسيس واحدهاي دانشگاهي در داخل ايران و در مناطق آزاد از مهم‌ترين اولويت‌هاي وزارت علوم در دوره پساتحريم است.

وي همچنين از سفر قريب‌الوقوع هياتي متشکل از روساي دانشگاه‌هاي اتريش به ايران خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، هر کدام از اين دانشگاه‌هاي خارجي با يکي از دانشگاه‌هاي ايران، همکاري و مناسبات علمي و تحقيقاتي خود را افزايش خواهند داد.

فرهادي افزود: وزارت علوم، خود را مکلف مي‌داند با تمام قوا و با خودباوري و داشتن نگاه به درون، به سوي اهداف متعالي پيش‌بيني شده در سند چشم‌انداز که همانان جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه با هويت اسلامي و انقلابي است، در مسير ترسيم شده نقشه جامع علمي کشور حرکت کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: