کد خبر: ۴۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - 26 August 2015
در اين انتخابات و پس از اعلام کانديداتوري بانک‌ها براي کسب پست‌هاي هئيت رئيسه کميسيون کارت بانک‌ها، بانک اقتصادنوين به عنوان رئيس، بانک کارآفرين به عنوان نائب رئيس و بانک پاسارگاد به عنوان دبير اين کميسيون انتخاب شدند.
رياست کميسيون کارت بانک‌ها به اقتصادنوين رسيددومين جلسه کميسيون کارت بانک‌ها در سال 1394، با حضور نمايندگان بانک‌ها و به ميزباني بانک اقتصادنوين برگزار شد و با توجه به دستور کار دومين جلسه کميسيون، انتخابات هيئت رئيسه با حضور نمايندگان بانک‌ها و ميهمانان ويژه برگزار و اعضاي جديد هيت رئيسه با راي نمايندگان بانک‌ها انتخاب گرديدند. 

 در اين انتخابات و پس از اعلام کانديداتوري بانک‌ها براي کسب پست‌هاي هئيت رئيسه کميسيون کارت بانک‌ها، بانک اقتصادنوين به عنوان رئيس، بانک کارآفرين به عنوان نائب رئيس و بانک پاسارگاد به عنوان دبير اين کميسيون انتخاب شدند.

پيش از برگزاري اين انتخابات، فرهاد اينالويي، مدير بانکداري مدرن بانک اقتصادنوين با اشاره به جايگاه کميسيون‌هاي تخصصي در نظام بانکي گفت: کميسيون تخصصي کارت بانک‌ها مي‌تواند به بازوي تخصصي تصميم‌سازي در حوزه کارت و پرداخت تبديل شود. وي با اشاره به وجود 250 ميليون کارت در شبکه بانکي و رشد مستمر تقاضا براي آن افزود: با چنين مصرفي بازنگري در دستورالعمل‌ها و روش‌هاي مدرن ضروري به نظر مي‌رسد. 

اينالويي افزود، با پايان يافتن تحريم‌ها و تغيير شرايط اقتصادي و سياسي در فضاي کسب و کار، شرايط براي ورود شرکت‌هاي بين‌المللي حوزه پرداخت الکترونيکي مانند ويزا و مستر فراهم گرديده است و اين کميسيون بايد با استفاده از فرصت‌هاي ايجاد شده و انجام کار تخصصي و برنامه‌ريزي منسجم کمک‌هاي شاياني به حوزه صنعت پرداخت‌هاي الکترونيکي بنمايد.

مدير بانکداري مدرن بانک اقتصادنوين با اشاره به دستورالعمل جديد کارت اعتباري مبتني بر عقد مرابحه بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران افزود، به نظر مي‌رسد اين دستورالعمل نياز به بازنگري دارد و انتظار مي‌رود با ايجاد کارگروه کارت اعتباري در اين کميسيون، بررسي‌هاي کارشناسانه و دقيق تري انجام و نتايج در قالب پيشنهاد به نهادهاي تصميم‌گير ارائه گردد. 

در ادامه جلسه خاکي، رئيس اسبق کميسيون، با اشاره به اهميت شرايط پسا تحريم، اظهار نمودند: با توجه به اين که بانک‌هاي بين‌المللي در مناطق آزاد مجوز ايجاد شعبه گرفته‌اند، بنابراين نياز به ويزا کارت و مستر کارت بعد از تحريم حس مي‌شود و انتظار مي‌رود که کار هوشمندانه‌اي انجام شود.

خاکي در ادامه با بيان اينکه بنا نيست که فقط از لوگوي ويزا کارت و مستر کارت استفاده کنيم اضافه کرد، مباحث مالي در اين زمينه حساس است و کميسيون تخصصي کارت در اين زمينه بايد سريع پيش رود تا از بانک‌هاي بين‌المللي عقب نمانيم.

علي کبيري، رئيس اداره خدمات کارت بانک اقتصادنوين و رئيس جديد کميسيون کارت بانک‌ها نيز در اين مراسم ضمن تشکر از حضور نمايندگان بانک‌ها و ميهمانان ويژه و همچنين تقدير از جناب آقاي خاکي و چهرودي، افزود، حضور و استفاده از تجارب فرد فرد اعضاي کميسيون و افراد حوزه کارت و پرداخت سرمايه اصلي ما است، 

وي با بيان نقش کارت اعتباري در تامين مالي خرد در نظام بانکي و اينکه دستورالعمل جديد کارت اعتباري نياز به بازنگري دارد خاطرنشان کرد که آن چه که نياز داريم مشارکت و کمک به نهادهاي بالادستي است و کميسيون‌هائي مانند کميسيون کارت بانک‌ها مي‌توانند در اين امر موثر و تاثيرگذار بوده و به شکل‌دهي مقررات و قوانين کمک کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: