کد خبر: ۴۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - 25 August 2015
اعضای هیات مدیره پست بانک ایران به منظور ارائه برنامه ها و سیاست های این بانک، امروز دوم شهریور ماه سال جاری با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
اعضای هیات مدیره پست بانک ایران به منظور ارائه برنامه ها و سیاست های این بانک، امروز دوم شهریور ماه سال جاری با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست دکتر لاریجانی ضمن بیان ضرورت جلب مشارکت مردم در سرمایه گذاری بانک‌ها اظهارداشت: وضعیت اقتصادی دولت درشرایط مناسبی نیست، از اینرو مشارکت مردم جهت حمایت از بانک های دولتی از جمله پست بانک ایران با توجه به حضور چشمگیر در روستاها و مناطق محروم امری ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید براینکه باید دید چه چیزی به نفع کشور است گفت: باید روی این موضوع مطالعه شود که آیا عدم خصوصی سازی پست بانک ایران به نفع این بانک و کشور است یا خیر. البته در این میان باید به افکارعمومی هم توجه داشت چون با تصور خصوصی سازی تا حدودی از سرمایه گذاری کناره گیری می کنند.

وی با اشاره به این مطلب که پست بانک ایران درحال حاضر دولتی محسوب می شود عنوان کرد: از طرفی می توانیم به دولت بگوئیم مبلغی به این بانک قرض دهد تا توسعه پیدا کنید؛ چرا که بانک توسعه روستائی است و می تواند کار مخابرات را نیز درکنار آن انجام دهد، پس باید دید این روند به نفع این بانک هست یا خیر.

همچنین مهندس فرحی مدیرعامل پست بانک ایران در این نشست با اشاره به برند جهانی این بانک و رسالت خرده بانکداری آن اظهارداشت: پست بانک ایران تنها متولی ارائه خدمات مالی و بانکی دولت و اجرای سیاست‌های حاکمیتی و دولتی در حوزه مالی و بانکی در روستاهاست و درحال حاضر 29درصد از مناطق روستائی و محروم کشور تحت پوشش خدمات این بانک است و این وجه تمایز پست بانک ایران با سایر رقبای شبکه بانکی است. 

وی تأکید کرد: همه این آمارها نشان‌دهنده حضور پررنگ در روستاها و نقش مؤثر آن در اشتغا‌ل‌زائی پایدار و رونق اقتصادی است. 

فرحی با اشاره به دولتی بودن پست بانک ایران و سرمایه اندک آن افزود: این بانک با استفاده از زیرساخت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توانسته است به نحو شایسته ای در روستاها حضور پیدا کرده و در 10 هزار نقطه روستائی اقدام به راه اندازی دفاترخدمات بانکی جهت خدمت رسانی به هموطنان کند. 

مدیرعامل پست بانک ایران در ادامه این نشست؛ پرداخت یارانه، اعطای تسهیلات و ارائه تمامی خدمات بانکی و بانکداری الکترونیکی به روستائیان را امری مهم در راستای رونق اقتصادی، توسعه عدالت اجتماعی و اشتغالزایی این بانک همگام با برنامه های دولت برشمرد. 

وی به عدم استقبال روستائیان به سرمایه گذاری در پست بانک ایران درصورت خصوصی شدن اشاره کرد و گفت: در گذشته لایحه ای برای جلوگیری از خصوصی شدن این بانک به مجلس ارائه شد که برای تأمین نظر شورای نگهبان ماده واحده ای اضافه شد تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور 51 درصد سهم آن به صورت دولتی بماند.

فرحی خاطرنشان ساخت: 60 درصد شعب بانک های خصوصی در تهران مستقر است و فقط 40 درصد آن در سایر مناطق کشور به ویژه شهرهای بزرگ فعالیت دارند. از طرفی دراکثر کشورها پست بانک وابسته به وزارت ارتباطات است و طبق تجربه بانک های دولتی واگذار شده پس از خصوصی شدن از روستاها خارج شدند.

مدیرعامل پست بانک ایران: درپایان خواستار حمایت همه جانبه دولت و مجلس شورای اسلامی از خدمت رسانی این بانک ها در روستاها شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: