کد خبر: ۴۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 18 August 2015
اسحاق جهانگیری در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری سال 1393 افزود: با کار جمعی و همکاری می توانیم از فرصت به دست آمده برای کشور استفاده کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این مرحله می خواهیم با دنیا کار کنیم آنها به‌شدت و به‌سرعت به سمت ما می آیند که این مسئله می تواند هم فرصت و هم تهدید باشد و ما باید از شرایط به دست آمده در جهت توسعه کشور استفاده کنیم.

جهانگیری سپس به نقش دانشگاه ها در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه های کشور باید استقلال علمی، کیفیت علمی، نشاط و مشارکت و نظم علمی را  بر خود حاکم کنند.
وی افزود : توسعه علمی  جزو مهم ترین کارهای  پایه ای است که دولت  برای آن تلاش می کند.

همچنین در این مراسم  قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در سخنان کوتاهی گفت: امید داریم زمینه استخدام پزشکان را در بخش خصوصی با حمایت دولت  همراه با خرید خدمت  فراهم کنیم.

فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این نشست به توجه این وزارتخانه به تحصیلات تکمیلی و کیفیت آن  اشاره کرد و درباره بازنگری در رشته های دانشگاهی گفت‌: امیدواریم  300 رشته از رشته های علوم پزشکی و مهندسی و 300 رشته علوم انسانی را بازنگری کنیم.

وی همچنین درباره پذیرش دانشجویان نخبه بدون آزمون در مقاطع  دکترا گفت:20 درصد دانشجویان نخبه دانشگاه‌های رتبه یک می توانند بدون آزمون در مقاطع بالاتر پذیرش شوند .

وزیر علوم افزود: 29 هزار نفر برای عضویت در هیئت علمی ثبت نام کرده‌اند که پس از آزمون ها و بررسی ها  2000 نفر می توانند جذب شوند.

وی درخصوص فرصت مطالعاتی برای دانشجویان نخبه هم گفت: دانشجویان نخبه دکترا می‌توانند  شش ماه فرصت مطالعاتی خود را  با تقبل  100 درصد هزینه‌ها ازجانب این وزارتخانه سپری کنند.
فرهادی گفت: وزارتخانه قبلاً 50 درصد هزینه های  دانشجویانی را که از  فرصت مطالعاتی استفاده می کردند تقبل می کرد.

در این مراسم  همچنین سه نفر از دانشجویان دیدگاه های خود را درباره مسائل  و موضوعات مختلف از جمله توجه به امر پژوهش، توجه به کیفیت آموزش، دیپلماسی علمی، توجه به بورس های علمی افراد واجد شرایط، فرصت های علمی برای افراد برگزیده، استفاده از تسهیلات در مقاطع تحصیلی بالا، استفاده از  دانشجویان نمونه در پست های علمی و اشتغال  ارائه کردند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: